Największe sieci handlowe mogą zwiększyć presję na marże - analitycy

Analitycy Millennium DM spodziewają się, że na rynku handlu FMCG będzie następowała dalsza konsolidacja - wynika z raportu domu maklerskiego. Według analityków postępująca konsolidacja i ekspansja dyskontów mogą przyczynić się do zwiększonej konkurencji i presji na marże największych sieci.
POWIĄZANE TEMATY
- Spowolnienie gospodarcze przyczyniło się do zaostrzenia konkurencji na rynku FMCG, której negatywny wpływ był widoczny w wynikach Eurocash i Jeronimo Martins. Dynamiki like-for-like poprawiły się w III kwartale, co pozwala oczekiwać, że w kolejnych kwartałach pozytywny trend będzie kontynuowany - czytamy w raporcie Millennium DM.
Konsolidacja będzie się odbywać z udziałem najsilniejszych podmiotów, m.in. grupy Eurocash - wicelidera rynku.
Analitycy Millennium DM oczekują przejęć zarówno przez inwestorów branżowych, jak i finansowych (m.in. fundusze private equity).
Dodają, że szybka ekspansja sieci Biedronka oraz finalizacja przejęcia sieci Real przez Auchan mogą przyczynić się do zwiększonej konkurencji i presji na marże największych sieci.
- Rok 2013 był kolejnym rokiem konsolidacji rynku. W 2014 r. Auchan przejmie kontrolę nad siecią Real. Również Eurocash transakcją z Kolporterem wrócił do strategii fuzji i przejęć. Można też spodziewać się dalszej aktywności funduszy private equity - podają analitycy.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (3)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (3)