Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Największe wyzwania dla sektora handlowego na kolejne 10 lat

  • Autor: JLL/portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2011, 19:38

Firma Jones Lang LaSalle opublikowała ostatni, dziewiąty rozdział projektu Retail2020 pt. „Nowy Kodeks rynku handlowego: 5 wskazówek na przyszłość". Rozdział ten kończy zainicjowany w maju 2010 roku projekt Retail2020, który zdefiniował najważniejsze tendencje w sektorze handlowym na kolejne lata. Będąc kontynuacją tego badania, „Kodeks" podaje kilka praktycznych rozwiązań dla uczestników sektora „retail".

- Ściśle współpracując z biurem londyńskim przy tworzeniu Retail2020, staraliśmy się znaleźć punkty odniesienia dla rynku polskiego. Zaprezentowaliśmy je we wrześniu 2010 roku. Teraz, pracując nad „Kodeksem" dążyliśmy do przedstawienia praktycznych rozwiązań dla wszystkich uczestników rynku. Najważniejsze hasła na przyszłość to wydajność, elastyczność i doszkalanie pracowników obsługi klienta - mówi Anna Wysocka, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Jones Lang LaSalle.

Pięć wskazówek dla najemców i inwestorów, jakie na podstawie przeanalizowanych przyszłych tendencji na rynku podaje Jones Lang LaSalle to:

1. Zmień sposób myślenia o technologii: z zaledwie narzędzia niech stanie się integralną częścią działalności. Siła oddziaływania technologii w ciągu kolejnych kilku lat będzie nieoceniona i wpływać będzie na wszelkie aspekty działalności począwszy od strategii dotyczącej kanałów dystrybucji, poprzez oszacowanie możliwych do zapłacenia stawek najmu, aż do form komunikacji z klientem. Najemcy oraz wynajmujący powinni zaakceptować technologię jako integralną część swoich modeli biznesowych.

2. Budownictwo zrównoważone to ryzyko ale jednocześnie szansa dla inwestorów w centra handlowe. Dobrze zaprojektowane i zarządzane centra handlowe będą bardziej wydajne kosztowo, a stawki czynszu w takich obiektach powinny być bardziej stabilne i odporne na tendencje zniżkowe w porównaniu z tradycyjnie budowanymi centrami. Obiekt, który może wykazać się ewidentnie wyższą wydajnością od przeciętnego centrum handlowego będzie również pożądanym produktem inwestycyjnym.

3. Szkól, pomagaj i podnoś kwalifikacje pracowników obsługujących klienta. Ci spośród obsługi klienta, którzy posiadają potencjał, powinni być szkoleni na wyspecjalizowanych menadżerów danej marki, gdyż wpływ ekspedientów na wyniki sprzedażowe sklepu będzie coraz bardziej znaczący. Wzrosną też różnice w kwalifikacjach i umiejętnościach handlowych pomiędzy różnymi sklepami i markami. Ta wskazówka jest szczególnie cenna dla rozwoju sieci handlowych, gdyż coraz większa ilość zapasów i ubiegłych kolekcji staje się przestarzała i niezbywalna.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 364) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH