Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Największym problemem Biedronki jest... Biedronka

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 16-10-2014, 21:39
Największym problemem Biedronki jest... Biedronka
fot. iszubin.pl

Biedronka w Polsce jest trochę jak Apple - gdy firma ogłosiła, że będzie sprzedawać zegarki, wszyscy producenci zegarków zaczęli się martwić. A zmiany, które zamierza wprowadzić sieć, to bardzo zła wiadomość dla innych dużych graczy - powiedział Filipe Rosa z Espirito Santo podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu w Warszawie.

Zmiany w handlu w całej Europie sprawiają, że cena ma coraz mniejsze znaczenie w walce o klienta. Obecnym trendem jest postawienie na świeże produkty i wysoką jakość obsługi, a także szeroki asortyment produktów. - To najlepsza droga do rozwoju - mówił Rosa, powołując się na przykład z Hiszpanii, gdzie takie zmiany wprowadziła największa dyskontowa sieć Mercadona. W podobną stronę podąża Biedronka - od miesiąca portugalska sieć testuje w jednym z warszawskich sklepów zupełnie odnowiony format, w skład którego wchodzi stoisko mięsne z obsługą, nowe działy z owocami i warzywami, a także odświeżone stoiska piekarni i alkoholi.

- Biedronka idzie w dobrą stronę, a to złe wiadomości dla innych konkurentów. To taka sama sytuacja jak z Apple'em - gdy firma ogłosiła, że będzie sprzedawała zegarki, na branżę padł blady strach. Podobnie tutaj - jeśli nawet w połowie z 2500 sklepów Biedronki będzie w pełni rozbudowany dział mięsny, to będzie to miało ogromny wpływ na całą branżę - powiedział Rosa.

Paneliści zastanawiali się, czemu Biedronce udało się zdobyć tak wielki sukces w Polsce (ponad 2,5 tys. sklepów). I doszli do wniosku, że stało się tak dzięki elastycznemu dostosowaniu się do realiów polskiego rynku. - Jeszcze na początku XXI wieku sytuacja Biedronki wcale nie była różowa. Wtedy zarząd Jeronimo Martins dał ludziom w Polsce wolną rękę w rozwoju sieci i ta szansa została wykorzystana - przekonywał Piotr Grauer z firmy doradczej KPMG. - I to jest właśnie największa słabość międzynarodowych sieci: wchodzą do Polski z gotowymi koncepcjami, które nie zawsze się u nas sprawdzają. Jasne, wypracowały sobie u nas silną pozycję, ale są sztywne - emulują trendy z Zachodu, podczas gdy powinny kreować je same i bardziej dostosowywać działalność do polskich trendów - dodał.

Ale los sieci z sympatycznym owadem w logo wcale nie jest idealny. Choć w I półroczu Biedronka zanotowała co prawda 16,7 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 9,1 proc. w skali roku, to jednak po odjęciu wpływów z nowych sklepów sprzedaż like for like (czyli dla sklepów istniejących przynajmniej 12 miesięcy) spadła o 1,2 proc. w skali roku. Dla sieci to pierwszy taki spadek od blisko kwartału.

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ccc 23-10-2014, 20:52:
Jolka... Biedronka była tania porównujac cenę zwróć uwagę na gramature produktu i jego jakość... Ja robię zakupy u 2 operatorów Kaufland, Auchan.
  • x 17-10-2014, 20:51:
a może Biedronka pomyślałaby o zatrudnieniu więcej pracowników, bo tam ciągle są kolejki, dlatego nie lubię robić w niej zakupów zakupów
  • Kajtek 17-10-2014, 16:20:
A "ja" wiem gdzie szukać ale portfel mam taki jaki mam i odpowiada mi Biedronka

Zobacz wszystkie komentarze (8)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH