Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Największym problemem Biedronki jest... Biedronka

Strona 2 z 2

Zdaniem Filipe Rosy Biedronka powinna w tej sytuacji poważnie zastanowić się nad tak dynamiczną ekspansją - przypomnijmy, że ma obecnie 2,5 tys. obiektów, a do końca 2015 roku chce mieć ich ponad 3 tys. - W ciągu ostatnich pięciu kwartałów obszar sprzedaży Biedronki zwiększył się aż o 75 proc. W tej sytuacji, zwłaszcza gdy dynamicznie zwiększa się zwłaszcza liczba sklepów w dużych miastach, trudno jest utrzymać wysokie wzrosty like for like. Biedronka powinna się zastanowić, czy nie wyhamować trochę tempa ekspansji - komentuje Rosa.

Zmiany w Biedronce i w Lidlu, polegające na postawieniu na bardziej markowy i ekskluzywny asortyment, sprawiły, że trudno nazywać te sklepy dyskontami. Czy to oznacza, że w Polsce jest miejsce na hard dyskont, czyli sklep sprzedający absolutnie najtańsze produkty i konkurujący wyłącznie ceną. - Oczywiście tak, bo takiego formatu w Polsce nie ma - przyznał Piotr Grauer. - Ale do tego potrzebny jest ogromny kapitał, bo taki dyskont musi mieć najniższe ceny, najniższe koszty i najwyższe wolumeny sprzedaży. Wejście na rynek to ogromna inwestycja, a żadna z istniejących sieci na razie nie kwapi się z testowaniem takiego rozwiązania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Filipe Rosa RSS ALERT    /    Piotr Grauer RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • konsument 2014-10-17 02:21:44
    Biedronka się nam już przejadła
  • jolka 2014-10-17 07:21:48
    Jestem zadowolona z Biedronki, praktycznie codziennie w niej robię zakupy, duży asortyment i niskie w miarę ceny, Tak ceny niskie mnie przyciągają, Kaufland jest drogi, Tesco też,
  • Ludź 2014-10-17 09:14:11
    Faktem in plus dla Biedronki jest jej elastyczność. Implementacja przez inne sieci standardów swoich zachodnich sklepów to faktycznie poważny problem. Po stronie kosztów to oczywiście spora oszczędność, ale już po stronie zysków tak różowo nie jest. Nacje słowiańskie mają inne - wydaje mi się bardziej racjonalne - podejście do oferty sieci i ich nastawienia na klienta. W Polsce nie sprawdza się bombardowanie klienta setkami zapewnień o higienie, przyjaznym nastawieniu, kontroli jakości, podczas, gdy w sklepie widać nieład, zmęczonych i sfrustrowanych pracowników, a opakowania straszą oszczędną grafiką i jakością pakowania. W Polsce klient jest bardziej świadomy i trzeba mu zapewnić produkt, który nie sugeruje, że jest on naiwniakiem, który łyknie wszystko, byle było tanie.
  • ja 2014-10-17 12:25:05
    Jolka, niektórzy tez sa zadowoleni z kupna auta na złomie. Tam jest tanio i duży wybór :)))
  • ja 2014-10-17 12:27:05
    Jolka, niektórzy są zadowoleni z kupna auta na złomowisku, tanio i mały wybór, nie musza długo szukać. :))

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.