Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nastała era smart shoppera, berłem konsumenta jest internet

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-10-2014, 17:07
Nastała era smart shoppera, berłem konsumenta jest internet
Uczestnicy panelu "Klient jest królem" na VII FRSiH fot. PTWP

Polski konsument po 20 latach zdobywania świadomości stał się królem i nieustannym wyzwaniem dla sieci handlowych. Do rozwoju świadomości klienta przyczyniła się m.in. cyfryzacja i rozwój nowych technologii. Nastała era smart shoppera - mówili uczestnicy panelu zatytułowanego "Klient jest Królem" podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH). Dyskusję moderował Marcin Dobek, wiceprezes firmy ABR Sesta.

- Nie mam wątpliwości, że klient jest królem, a my jako sieci handlowe żyjemy z tego, że mamy klientów - mówił podczas panelu Maciej Stoiński, członek zarządu sieci Piotr i Paweł.

- Patrząc z perspektywy tego co stało się przez ostatnie dwie dekady na polskim rynku handlowym obserwujemy nabieranie pewności siebie przez klientów, gdzie 20 lat temu mieliśmy sklepy państwowe z kartkami na zakupy. Wtedy na początku tej drogi klient był niepewny, bo nie do końca znał swoje prawa i możliwości - mówił podczas panelu Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- Do tego przyczyniła się mocno konkurencja, bo Polska jest jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków w Europie i klient nabrał pewności siebie. Ale klient dostał też do ręki jeszcze jedno narzędzie - internet i nowoczesne urządzenia - i może w każdym momencie wejść do sieci i porównać np. ceny. A kiedyś wojny wygrywali królowie, którzy byli bardzo dobrze poinformowani. I dziś klient jest królem, bo to on dziś jest bardzo dobrze poinformowany - dodał.

Nastała więc era smart shoppera i to technologia dała konsumentowi berło do ręki.

- Mamy erę shoppera, czyli to konsument decyduje o wszystkim i nie tylko jest królem, ale też decydentem. Zawsze powinniśmy mieć z tyłu głowy, że wszystko co robimy, robimy po to, żeby konsument był zadowolony - mówił z kolei Stefan Golonka, członek rady nadzorczej Bakalland.

- Jeżeli szukalibyśmy przyczyny dlaczego klient staje się królem to odpowiedź jest jedna - to cyfryzacja doprowadziła do tego. Klient ma dostęp do pełnej wiedzy - mówił Adam Jesionkiewicz, prezes Infinity Beacons.

- Internet spowodował, że klient stał się królem, a media społecznościowe dały mu kanał zwrotny do komunikowania się między sobą. Jeden niezadowolony konsument jest w stanie nagłośnić swoje niezadowolenie, gdy wydarzy się coś niedobrego, a do tego korowodu chętnie dołączają się media tradycyjne i chętnie cytują takich klientów z mediów społecznościowych - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH