REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Neinver szuka nowych inwestycji w Polsce

  • wnp.pl
  • Autor: WNP.PL (PAWEŁ SZYGULSKI)
  • Data: 18-09-2013, 08:36

Rynek powierzchni handlowych na pewno nadal się rozwija, choć musimy pamiętać, że przechodzi przez różne fazy rozwoju. W niektórych ośrodkach miejskich zdecydowanie możemy mówić o sporym nasyceniu powierzchnią handlową, czyli o sytuacji, gdzie przypada 700 m2 i więcej powierzchni handlowej na tysiąc mieszkańców - twierdzi Agata Brzezińska, country manager w Neinver Polska.

REKLAMA
Spotykamy się przy okazji otwarcia Galerii Katowickiej. Kolejnym etapem inwestycji ma być budowa biurowca klasy A obok galerii. Kiedy możemy spodziewać się jego ukończenia?

- Plany dotyczące budowy biurowca są jak najbardziej aktualne. Zawsze w realizacji projektu "Katowice" był on ostatnim elementem dopełniającym całość. Jako pierwszy etap otworzyliśmy dworzec kolejowy w październiku 2012 roku. Kolejnym etapem był podziemny terminal autobusowy w lutym 2013 roku. Teraz otwieramy Galerię Katowicką a w 2015 roku możemy spodziewać się oddania do użytku budynku biurowego.

A co z pozostałymi lokalizacjami? Czy Neinver szykuje obecnie nowe inwestycje w innych miastach?

- Myślę, że to, czego dokonaliśmy przez niemal 11 lat od otwarcia pierwszego obiektu w Polsce, przesądza o tym, że będą kolejne inwestycje. Jak tylko będziemy mogli ujawnić jakieś konkrety na ten temat, z pewnością to uczynimy.

A jak pani zdaniem wygląda kondycja rynku powierzchni komercyjnych w Polsce?

- Rynek powierzchni handlowych na pewno nadal się rozwija, choć musimy pamiętać, że przechodzi przez różne fazy rozwoju. W niektórych ośrodkach miejskich zdecydowanie możemy mówić o sporym nasyceniu powierzchnią handlową, czyli o sytuacji, gdzie przypada 700 m2 i więcej powierzchni handlowej na tysiąc mieszkańców.

Z drugiej strony dużo zależy też od tempa rozwoju danego regionu i jego siły nabywczej.

Przy mądrym rozwoju ciągle jest dużo do zrobienia na polskim rynku, choćby w dziedzinie rewitalizacji obiektów otwartych już we wcześniejszych latach oraz ich rozbudowy. To ostatnie jest ostatnio dość popularnym sposobem na powiększanie przestrzeni handlowych.

Wspomniała pani o nasyceniu rynku. W których lokalizacjach zjawisko to występuje w największym stopniu?

- Na pewno można tu wymienić Wrocław i Poznań.

A Warszawa?

- Z pewnością stolica ma największy potencjał, choćby z racji liczby mieszkańców oraz bardzo pozytywnej tendencji demograficznej. Liczba mieszkańców Warszawy stale się powiększa.

Na to miasto musimy jednak patrzeć z kilku perspektyw. Istotny jest fakt, że są miejsca, wręcz całe dzielnice, gdzie wciąż jest przestrzeń na kolejne inwestycje. Z drugiej strony są też dzielnice, które wydają się być dostatecznie nasycone powierzchniami handlowymi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH