Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle: Będziemy brali aktywny udział w rozwoju vendingu w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-05-2015, 15:52
Nestle: Będziemy brali aktywny udział w rozwoju vendingu w Polsce
Artur Maciejewski, dyrektor działu Professional w Nestle Polska; fot.: materiały prasowe

Rynek sprzedaży poprzez automaty samosprzedające jest przyszłościowy, co pokazuje duża dynamika jego wzrostu w naszym kraju, dużo większa niż w Europie Zachodniej. Euromonitor szacuje, że w 2015 roku w Polsce rynek ten wzrośnie o ok. 12 proc. (w Europie Zachodniej tylko o około 1-1,5 proc.). Mamy nadzieję brać aktywny udział w rozwoju tego rynku - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Artur Maciejewski, dyrektor działu Professional w Nestle Polska.

W automatach vendingowych Nestle sprzedaje przede wszystkim produkty z kategorii kawy, napojów i słodyczy. 

- Największą popularnością cieszą się maszyny Nestle zlokalizowane na uczelniach wyższych, w miejscach publicznych oraz w biurach i fabrykach. Automaty ulokowane w miejscach publicznych takich jak szpitale, dworce kolejowe czy markety generują największe zyski - mówi Artur Maciejewski.

Nestle planuje w dalszym ciągu skupiać się na popularnych miejscach publicznych i tam lokować swoje automaty. - Chcemy wzmacniać sieć naszych automatów w galeriach handlowych oraz intensyfikować i rozwijać współpracę z klientami sieciowymi, takimi jak hipermarkety czy kliniki medyczne - dodajee.

Jak podkreśla dyrektor Nestle, firma rozwija też projekty nowej zabudowy vendigowej, tzw. „ściany vendingowe”, czyli grupy kilku automatów skupionych w jednym miejscu.

- Rynek vendingowy jest najmłodszym kanałem sprzedaży bezpośredniej. W naszym kraju wciąż się rozwijają zwłaszcza w porównaniu do bardziej nasyconych rynków vendingowych w krajach Europy Zachodniej. W Polsce wartość rynku vendingowego szacuje się na ponad  410 mln złotych, a liczbę maszyn vendingowych – na ponad 40 000. W Polsce jeden automat przypada na około 900 mieszkańców, w Europie Zachodniej średnio na około 150 mieszkańców; w Japonii, która jest światowym liderem vendingu, jedna maszyna przypada na około 25 mieszkańców. Także w kwestii sum wydawanych w maszynach vendingowych jesteśmy rynkiem rozwijającym się. Na przykład w Hiszpanii, jednym z bardziej rozwiniętych rynków vendingowych w Europie, średnie roczne wydatki na produkty z maszyn vendingowych  to 126 euro, podczas gdy statystyczny Polak w ciągu roku wydaje na nie 2,3 euro, czyli ponad 50 razy mniej. Z perspektywy producentów rynek w naszym kraju jest więc jak najbardziej przyszłościowy - komentuje Artur Maciejewski.

Z perspektywy konsumentów Nestle obserwuje natomiast rosnące wymagania. - Konsumenci oczekują coraz lepszych i zdrowszych produktów vendingowych, na przykład kawy jak z kawiarni. Powoduje to rozwój i zmiany asortymentu. W Polsce w maszynach vendingowych dostępna jest coraz szersza oferta produktów żywnościowych (pojawiają się w nich m.in. kanapki) oraz produktów nieżywnościowych (choć na razie to jeszcze raczej raczkujący biznes) - podsumowuje dyrektor Nestle.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH