Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Nestle i McDonald's zawieszają reklamy na YouTube z powodu obaw o pedofilskie treści

Koncerny takie jak Nestle, Epic, Disney oraz McDonald's zdecydowały o zawieszeniu emisji reklam na YouTube ze względu na obawy dotyczące pedofilskich treści na platformie, które ujawniono wcześniej w tym tygodniu - informują w czwartek media.

Nestle i McDonald's zawieszają reklamy na YouTube z powodu obaw o pedofilskie treści
fot. unsplash.com

Jeden z działających na platformie YouTube twórców Matt Watson zarzucił firmie w ostatnich dniach brak działań zapobiegawczych względem pojawiających się w serwisie treści "ocierających się o miękką pedofilię".

Jak poinformowała w swoim serwisie internetowym stacja CNBC, na wstrzymanie emisji reklam na YouTube w związku z tą sprawą zdecydowała się m.in. firma Nestle, a także studio Epic - producent popularnej na całym świecie gry wideo "Fortnite". Wśród innych podmiotów, które zdecydowały się na podobny ruch, można wyróżnić m.in. Fairlife, Purinę, GNC oraz Vitacost.

Amerykański dziennik "Wall Street Journal" wraz z agencją Bloomberga podały z kolei, że reklamy na YouTube wstrzymuje również koncern Disney oraz sieć McDonald's.

Rzecznik YouTube'a cytowany przez serwis Tech Crunch odniósł się do sprawy informując, że "wszystkie treści, w tym komentarze, które stwarzają zagrożenie dla nieletnich, są niedozwolone na platformie. Podjęliśmy natychmiastowe działania, tj. usunęliśmy konta i kanały, a także zablokowaliśmy możliwość dodawania komentarzy pod dziesiątkami milionów nagrań".

"O nielegalnych działaniach poinformowaliśmy organy ścigania. Jest jeszcze dużo do zrobienia, cały czas pracujemy też nad poprawą skuteczności w walce z nadużyciami" - stwierdził w przesłanym serwisowi oświadczeniu przedstawiciel platformy.

Matt Watson utrzymuje, że trafił na platformie na ślady działania grupy pedofili. Stwierdził, że po obejrzeniu nagrań przedstawiających dorosłe kobiety w strojach kąpielowych algorytm serwisu proponuje obejrzenie wideo z udziałem dzieci. Podkreślił, że często towarzyszą im niestosowne komentarze (w tym odniesienia do czynów pedofilskich, a rzekomo nawet odsyłacze do dziecięcej pornografii). Ponadto serwis miał wyświetlać przy niektórych tego typu nagraniach reklamy, czerpiąc tym samym korzyści. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nestlé RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    YouTube RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • a;lskfjw;oirufdjflkjewior 2019-02-23 00:20:31
    Już i całkiem porypało.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.221.160
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.