REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Netto Polska analizuje rynek pod kątem nowych formatów sklepów

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-12-2013, 14:29
Netto Polska analizuje rynek pod kątem nowych formatów sklepów
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska fot. Netto Polska

Netto Polska na razie nie ma planów wprowadzania nowych konceptów handlowych, jednak analizuje rynek pod kątem nowych formatów sklepów - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska.

REKLAMA

- W tej chwili nie mamy planów dotyczących wprowadzania nowych konceptów handlowych, ale analizujemy, czy rynek jest gotowy na coś nowego. Obecnie koncentrujemy wysiłek na rozwoju, budowie sklepów, aby docierać z naszym asortymentem do jak największej liczby klientów w Polsce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Petersen.

W Danii grupa ma też takie formaty sklepów jak np. lokalne sklepy osiedlowe, jednak na razie nie planuje tego formatu przenosić do Polski.

- Owszem, mamy sieć Dogn Netto. Jest to koncept, który stworzyliśmy, ponieważ niektóre z naszych sklepów Netto były zbyt małe, aby oferować pełen asortyment produktów. Dlatego zdecydowaliśmy się na ich przebudowę i rebranding nazywając je Dogn Netto - mówi Petersen.

- Nie zamierzamy przenosić tego formatu do Polski. Choć, oczywiście, istnieje możliwość, trzeba będzie zmniejszyć powierzchnię handlową i otwierać coś w rodzaju nie tyle kiosków, co po prostu mniejszych konceptów, jednak nie rozważamy tego obecnie, ani nie planujemy, choć mamy doświadczenie z takim formatem - dodaje.

Nie planuje też na razie w Polsce hipermarketów.

- Nie jako Netto. Nasz właściciel z Danii ma duże hipermarkety Bilka oraz supermarkety Fotex, trzeba by ich o to pytać, ale jako Netto tego nie planujemy - mówi dyrektor generalny.

I dodaje, że Netto Polska nie ma planów rozwoju sklepów franczyzowych. - To nie jest koncept, którego szukamy - mówi.

Petersen mówi też, że średnia powierzchnia hali sprzedaży sklepów Netto w Polsce to około 750 m kw., ale cała powierzchnia handlowa jest dużo większa i wynosi średnio około 1.200 m kw. W każdym Netto mieszczą się dodatkowo trzy stoiska poddzierżawców.

Należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, sieć dyskontów Netto, jest obecna na naszym rynku od sierpnia 1995 roku, kiedy to otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie. W tym roku liczba sklepów Netto może zwiększyć się do około 312.

Duńska sieć sklepów spożywczych oferuje produkty pierwszej potrzeby w niskich cenach. Netto stanowi część Dansk Supermarked A/S, drugiego co do wielkości przedsiębiorstwa działającego w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się w Niemczech i Szwecji.

Do flagowej inicjatywy biznesowej DS należy sieć Netto, na rozwój której kładziony jest bardzo duży nacisk zarówno na rynku wewnętrznym, jak i po za granicami kraju.

Grupa Dansk Supermarked rozwija sieci sklepów pod szyldami Netto, Fotex, Bilka i Salling w Danii, Polsce, Niemczech i Szwecji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH