Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Netto Polska: To nie kryzys spowodował wyhamowanie naszych inwestycji

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2015, 15:42
Netto Polska: To nie kryzys spowodował wyhamowanie naszych inwestycji
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

Netto Polska zapewnia, że to nie zastój i trudna sytuacja na rynku spowodowała, że sieć zdecydowała się nieco ograniczyć inwestycje w Polsce – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska.

Netto Polska chce inwestować około 200 mln zł rocznie przez kolejne lata i otwierać między 20-30 sklepów w naszym kraju co roku. Wcześniej Netto mówiło o ok. 50 sklepach rocznie. 

- Muszę wspomnieć, że zmieniła się nasza struktura właścicielska i właśnie z powodu zmiany tej struktury nasz CAPEX, czyli wydatki inwestycyjne, nieco wyhamowały w stosunku do tego, co planowaliśmy wcześniej - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen.

- Można powiedzieć, że wcześniej mieliśmy niemal nieograniczone możliwości gotówkowe, ale w ubiegłym roku odkupiliśmy znaczącą część naszych akcji od większościowego w tamtym czasie właściciela Dansk Supermarked – firmy Maersk. To odkupienie akcji spowodowało, że mamy dług, bo duża część pakietu została opłacona pożyczką - dodaje.

- A zatem to nie kwestia kryzysu, że mówimy teraz o ograniczeniu naszych inwestycji. Początkowo mieliśmy w planach otwieranie 50 sklepów rocznie, a teraz mówimy o 20-30 sklepach rocznie.  To kwestia zmiany naszej struktury właścicielskiej i tego, że po prostu nie mamy już takich nieograniczonych możliwości sfinansowania inwestycji jak wcześniej – mówi również Kent Petersen.

Rynek handlu detalicznego w Polsce stoi przed dużymi wyzwaniami: deflacja, stagnacja rynku, duża konkurencja, wojna promocyjno-cenowa, a także zmieniające się preferencje konsumentów i ich słaba lojalność.

Takiemu rynkowi sieć dyskontów Netto rzuca jednak wyzwanie i zapowiada ekspansję. Mimo, że rozwój na razie ma być skromniejszy niż wcześniej zapowiadany, to jednak sieć daje sygnał, że może mieć docelowo nawet trzy tysiące sklepów w Polsce, jeśli siła nabywcza konsumentów w Polsce wzrośnie do poziomu siły nabywczej konsumentów w Danii.

Sieć chce rozszerzać działalność na obecnych rynkach w Polsce i nie planuje na razie wchodzić do południowo-wschodniej Polski.

Sieć sklepów Netto Polska, należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, liczy obecnie ok. 335 placówek w naszym kraju.  Jest obecna na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, gdy otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie.

Dansk Supermarked to drugie co do wielkości przedsiębiorstwo działającego w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się także w Niemczech i Szwecji. W ubiegłym roku większościowym udziałowcem Dansk Supermarked została duńska Grupa Salling.

Netto Polska jest trzecią co do wielkości siecią dyskontów w naszym kraju po Biedronce, należącej do portugalskiej Jeronimo Martins oraz niemieckim Lidlu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH