Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Netto rozszerza asortyment zdrowej półki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2016, 15:39
Netto rozszerza asortyment zdrowej półki
Fot. shutterstock

Jednym z widocznych trendów konsumenckich w Polsce jest ostatnio zainteresowanie zdrowym odżywianiem. Z badania "Kogo nęci zdrowe jedzenie?" zrealizowanego przez Ośrodek Ewaluacji można oszacować, że w 2015 roku Polacy wydali na "zdrowe" produkty nawet 800 mln złotych. W roku 2016 wzrost sprzedaży w tym segmencie może wynieść kilkanaście procent, by w roku 2017 osiągnąć poziom miliarda zł. W odpowiedzi na ten trend sieci handlowe podejmują w tym zakresie różnorodne działania. Jedną z takich sieci jest Netto, która również prowadzi badania, jak klienci definiują zdrową żywność i jakie mają do niej podejście.

– Z badań Opinello, jakie zostały przeprowadzone w maju br. wśród klientów Netto, wynika, że klienci coraz częściej i coraz chętniej sięgają po zdrowe produkty. Większość z nich deklaruje także, iż uważnie czyta skład produktów. Wiodący element, na który klienci zwracają uwagę podczas kupowania zdrowej żywności, to brak substancji chemicznych – zarówno w procesie przetwarzania (skład), jak i procesie wytwarzania (nawozy). Na drugim miejscu znalazł się skład produktu, co współgra z deklaracją klientów o czytaniu etykiet produktowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Daniel Grabka, dyrektor Zakupów w Netto. 

Daniel Grabka dodaje, że sieć Netto podejmuje różnorodne działania mające na celu wyjście naprzeciw konsumentom dbającym o zdrowe odżywianie. 

– W Netto już od 2010 roku klienci na diecie cukrzycowej mogli kupić produkty dedykowane diabetykom – dla ułatwienia były one dostępne na specjalnie oznakowanych półkach. Od około roku asortyment produktów dostępnych na tejże półce bardzo się poszerza – są tam produkty nie tylko dla diabetyków, ale także dla osób na diecie bezglutenowej, bezlaktozowej, alergików, czy też po prostu dbających o zdrowe odżywianie – mówi Daniel Grabka. 

Dyrektor Grabka podkreśla, że od 2010 roku sieć Netto prowadzi kampanię edukacyjną w zakresie zdrowego odżywania. 

– Jej głównym elementem są organizowane w naszych sklepach białe soboty, podczas których co miesiąc organizujemy nie tylko badania poziomu cukru we krwi, ale także porady dietetyka i degustację produktów z naszej zdrowej półki – tłumaczy Daniel Grabka. 

Podkreśla, że sieć Netto stale rozbudowuje asortyment, świadomie budując strategię produktową. Obecnie na samej tylko zdrowej półce sieć oferuje ok. 70 produktów wprowadzonych do sprzedaży z myślą o osobach poszukujących produktów z asortymentu zdrowej żywności, kilkadziesiąt innych artykułów oferujemy w ramach pozostałych kategorii produktowych. 

– Dla naszych klientów przygotowujemy obecnie wiele niespodzianek, jeśli chodzi o rozszerzenie asortymentu zdrowej półki – zdradzę tylko, że wkrótce wprowadzimy do sprzedaży 18 nowych produktów tylko z kategorii nabiału,  a do końca roku w naszych sklepach pojawi się ok. 100 artykułów w kategoriach: "czysta etykieta", "wolne od" i "zdrowa alternatywa" – mówi Daniel Grabka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH