Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Netto wycofuje plastikowe doniczki na sałatę

W tym miesiącu we wszystkich sklepach Netto pojawią się biodegradowalne doniczki na sałatę. Tym samym detalista rezygnuje z plastikowych doniczek, czego skutkiem będzie ograniczenie aż 3 ton plastiku rocznie. Wprowadzenie doniczek w formie bio to kolejna decyzja sieci handlowej Netto, która wpłynie pozytywnie na środowisko naturalne.

Netto wycofuje plastikowe doniczki na sałatę
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-09-2019, 14:24

Ilość wykorzystywanego przez ludzi plastiku to realny problem dla środowiska: co roku każdy mieszkaniec Europy produkuje 100 kg plastikowych odpadów, które zalegają na wysypiskach i tworzą pływające wyspy śmieci na morzach i oceanach[1]. W największej z nich, Wielkiej Pacyficznej Plamie Śmieci, pływa 1,8 trylionów kawałków plastiku – jest to nawet 10 razy więcej niż liczba gwiazd w naszej galaktyce[2]. Ogrodnictwo, mimo że kojarzone z przyjaznymi dla natury rozwiązaniami, produkuje ogromne ilości plastiku - wynika to między innymi z wykorzystywania plastikowych doniczek dla roślin.

Skala zanieczyszczeń paraliżuje, dlatego Netto postanowiło zminimalizować ilość wykorzystywanego plastiku. Sieć zdecydowała się na całkowite wycofanie plastikowych doniczek na sałatę, wprowadzając ich biodegradowalne odpowiedniki, wykonane z celulozy pochodzącej z certyfikowanych plantacji leśnych. Dzięki zmianom wprowadzonym przez Netto, rocznie do produkcji trafi aż pół miliona plastikowych doniczek mniej.

Biodegradowalna doniczka ma niższy ślad węglowy od tej wykonanej z plastiku, co wpłynie pozytywnie nie tylko na ograniczenie odpadów, ale również na produkcję dwutlenku węgla. Sałatę w doniczce bio można również z łatwością przesadzić do ogrodu, by dalej cieszyć się produktem. Ma to wpływ na ograniczenie marnowania żywności oraz zredukowanie ilości produkowanych odpadów.

Wycofanie plastikowych doniczek na sałatę to jeden z wielu kroków sieci w celu zminimalizowania ilości produkowanego plastiku. W ostatnim czasie Netto wycofało także plastikowe patyczki marki własnej Lovena, wprowadzając ich bambusowe odpowiedniki. Ze sklepów Netto zniknęły również plastikowe przekładki w pomidorach, które zostały zastąpione tekturowymi, co znacząco wpłynęło na zmniejszenie ilości plastiku emitowanego do środowiska.  Netto zapowiada, że kolejnym krokiem sieci będzie wycofanie plastikowej folii na warzywa sprzedawane w doniczkach i wprowadzenie biodegradowalnych lub tekturowych opakowań.

Sałatę w biodegradowalnej doniczce będzie można kupić w Netto już od tego tygodnia.

 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Netto RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    plastikowe odpady RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.