Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

NG2 chce w 2012 zwiększyć powierzchnię handlową o co najmniej 16 proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 20-02-2012, 14:05

NG2 zamierza w tym roku powiększyć powierzchnię handlową w sklepach własnych o co najmniej 24 tys. mkw, czyli ok. 16 proc. Planuje wydać na inwestycje około 40 mln zł i otworzyć co najmniej 60 sklepów CCC w Polsce, Czechach i na Słowacji. Przymierza się do ekspansji w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.

"W tym roku zwiększymy tempo ekspansji w stosunku do ostatnich dwóch lat, choć nie będziemy otwierać tyle sklepów co w latach 2007-2009" - powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes NG2.

"Planujemy powiększyć powierzchnię handlową w sklepach własnych o co najmniej 24 tys. mkw, czyli około 16 proc." - dodał.

Poinformował, że w 2012 roku otwierane będą jedynie sklepy pod marką CCC. Planowane jest otwarcie co najmniej 60 sklepów, z czego 43 w Polsce, 9 w Czechach i 8 na Słowacji.

"Sklepy będą mieć średnią powierzchnię 420 mkw, czyli ok. 20 proc. większą niż dotychczas. W przypadku Polski sklepy będą otwierane głównie w średnich i mniejszych miastach" - powiedział wiceprezes.

W 2011 roku NG2 powiększyła powierzchnię handlową w sklepach własnych o 12,2 tys. mkw (8,8 proc. rdr), z czego 10 tys. mkw w Polsce, a 2,2 tys. mkw w Czechach.

Na początku kwietnia spółka zamierza otworzyć pierwszy sklep własny na Słowacji.

"Mentalnie jesteśmy gotowi, by rozważać ekspansję w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Trwają rozmowy, analizy" - powiedział Nowjalis.

"Chętniej rozważymy ekspansję w unijnych krajach Europy Środkowej niż na przykład w Rosji czy na Ukrainie" - dodał.

Dariusz Miłek, prezes, poinformował, że spółka mogłaby się rozwijać zagranicą poprzez franczyzę.

"Zgłaszają się do nas chętni do otwierania sklepów franczyzowych. Pilotaż, może nawet w kilku krajach naraz, może potrwać około 2 lat. Za 3-4 lata będziemy wiedzieć, które kraje rozwijać" - powiedział prezes.

W ubiegłym roku NG2 otworzyło 5 sklepów franczyzowych w Rosji.

"Nie wycofujemy się z tego projektu, ale potrzebujemy więcej czasu, by się przyjrzeć ich funkcjonowaniu" - powiedział Nowjalis.

Grupa NG2 zamierza wydać w tym roku na inwestycje około 40 mln zł. W ubiegłym roku CAPEX był rekordowy i wyniósł ok. 120 mln zł, z czego większość pochłonęła budowa nowego centrum logistycznego. Centrum o powierzchni 23 tys. mkw i pojemności ponad 5 mln par obuwia ma być w pełni funkcjonalne w marcu tego roku.

Zadłużenie netto/EBITDA wyniosło na koniec 2011 roku 1,3. Spółka zakłada, że w tym roku spadnie do nieco poniżej 1.

Na koniec grudnia 2011 roku sieć sprzedaży GK NG2 obejmowała 714 placówek, w tym 293 salony firmowe CCC w kraju, 37 butików QUAZI, 216 sklepów własnych BOTI, 52 salony firmowe CCC w Republice Czeskiej i 116 sklepów sieci franczyzowej (w tym 62 sklepy BOTI, 49 salonów CCC w Polsce oraz 5 salonów CCC w Rosji).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH