Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nie wszystkie informacje o dyskontach to prawda

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 23-03-2012, 14:52

W prezentacji podczas CEE&Poland Retail Business Summit Michał Madej z Nielsena przekonywał, że część opinii o dyskontach, które są powszechnie powtarzane przez rynek, nie jest prawdziwych.

Nastroje konsumentów w ostatnim czasie obniżyły się bo żywność i napoje podrożały o 9 proc., paliwa o 14 proc. a energia o 7 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Dlatego 29 proc. klientów obawia się dalszego wzrostu cen żywności i energii a 19 proc. dalszego wzrostu cen paliw. Aby oszczędzić 49 proc. klientów wydaje mniej na prąd i gaz, 52 proc. kupuje tańsze produkty spożywcze, a 56 proc. wydaje mniej na ubrania.

To pozwala dyskontom na promowanie swojej taniej oferty na rynku. Dlatego 98 proc. Polaków zna dyskonty, 30 proc. najczęściej odwiedza, a 13 proc. tam wydaje najwięcej pieniędzy.

Okazuje się jednak, że mitem jest, iż zakupy robią tam najstarsi i najbiedniejsi klienci. Okazuje się, że w większości są to klienci średniozamożni (78 proc.) i w każdym wieku. 22 proc. klientów dyskontów ma od 25 do 34 lat, zaś 31 proc. od 35 do 49 lat. 6 proc. osób z wysokimi dochodami robi zakupy w dyskontach oraz 17 proc. osób z niskimi dochodami. Lidl i Biedronka zaś wymieniane są jako ulubione sieci młodych ludzi do 24 roku życia.

Sprzedaż marek własnych w dyskontach rośnie (18,5 proc.), ale jeszcze szybciej (22,9 proc.) rośnie sprzedaż produktów markowych. Oznacza to, że tempo wzrostu sprzedaży produktami markowymi przewyższa znacząco tempo rozwoju marek własnych. 60 proc. sprzedawanych koszyków zawiera produkty markowe a nie własne sieci, czyli o 3 proc. więcej niż w 2009 roku. Przy czym tylko część produktów markowych jest w dyskontach tańsza niż w innych sklepach. Część jest droższa, a część ma zbliżoną cenę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.