Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności e-zakupów

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 06-03-2013, 08:07
Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności e-zakupów
Tylko 20 proc. ankietowanych przyznaje, że e-zakupy to dla nich codzienność

Większość polskich internautów zakupy w sieci robi najwyżej kilka razy w roku lub rzadziej. Tylko dla co piątego z nich e-zakupy to codzienność. Na pierwszy rzut oka właściciele sklepów internetowych czy serwisów aukcyjnych powinni mieć powody do zadowolenia - blisko 72 proc. internautów przyznaje się do kupowania w sieci. Ale w większości są to zakupy sporadyczne, dokonywane najwyżej kilka razy w roku lub rzadziej - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Gemius i e-Commerce Polska, do których dotarła "Gazeta Wyborcza".

Tylko 20 proc. ankietowanych przyznaje, że e-zakupy to dla nich codzienność. Robią je co najmniej kilka razy w miesiącu lub częściej. Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności kupowania przez internet. Tylko co piąty badany internauta kupujący online deklaruje, że w przyszłości częściej będzie korzystał z komputera czy smartfona do robienia zakupów. Większość - 61 proc. - nie planuje zmienić swoich zachowań, a więc na e-zakupy będzie się wybierała tak często jak do tej pory - pisze "Gazeta Wyborcza"

Dlaczego zamiast pójść do tradycyjnego sklepu, wolimy zrobić zakupy przez internet? Badani wymieniają: bo jest taniej, szybciej, a towar jest lepszej jakości - ale dla każdego czynniki zachęcające do e-zakupów liczą się w innym stopniu. Dla większości najważniejsza jest oszczędność pieniędzy. W ubiegłym roku 36 proc. badanych kupiło coś w sklepie internetowym, bo tam oferta była tańsza. Jednak to nie kupujący w sieci kładą największy nacisk na niską cenę. Blisko połowa badanych korzystających z internetu, ale w nim nic niekupująca, deklaruje, że przy robieniu zakupów (w tradycyjnych sklepach) myśli o oszczędzaniu. Niska cena jest najważniejsza również dla kupujących na portalach aukcyjnych.

Widać też inną zależność: im częściej ktoś kupuje w internecie, tym mniejszą rolę odgrywa cena. Na przykład w grupie robiących e-zakupy przynajmniej kilka razy w miesiącu cena jest najważniejsza tylko dla 8 proc. badanych - czytamy w "GW".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • asd 06-03-2013, 12:20:
Fajny stary, biały Macbook na obrazku.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH