Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności e-zakupów

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 06-03-2013, 08:07
Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności e-zakupów
Tylko 20 proc. ankietowanych przyznaje, że e-zakupy to dla nich codzienność

Większość polskich internautów zakupy w sieci robi najwyżej kilka razy w roku lub rzadziej. Tylko dla co piątego z nich e-zakupy to codzienność. Na pierwszy rzut oka właściciele sklepów internetowych czy serwisów aukcyjnych powinni mieć powody do zadowolenia - blisko 72 proc. internautów przyznaje się do kupowania w sieci. Ale w większości są to zakupy sporadyczne, dokonywane najwyżej kilka razy w roku lub rzadziej - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Gemius i e-Commerce Polska, do których dotarła "Gazeta Wyborcza".

Tylko 20 proc. ankietowanych przyznaje, że e-zakupy to dla nich codzienność. Robią je co najmniej kilka razy w miesiącu lub częściej. Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności kupowania przez internet. Tylko co piąty badany internauta kupujący online deklaruje, że w przyszłości częściej będzie korzystał z komputera czy smartfona do robienia zakupów. Większość - 61 proc. - nie planuje zmienić swoich zachowań, a więc na e-zakupy będzie się wybierała tak często jak do tej pory - pisze "Gazeta Wyborcza"

Dlaczego zamiast pójść do tradycyjnego sklepu, wolimy zrobić zakupy przez internet? Badani wymieniają: bo jest taniej, szybciej, a towar jest lepszej jakości - ale dla każdego czynniki zachęcające do e-zakupów liczą się w innym stopniu. Dla większości najważniejsza jest oszczędność pieniędzy. W ubiegłym roku 36 proc. badanych kupiło coś w sklepie internetowym, bo tam oferta była tańsza. Jednak to nie kupujący w sieci kładą największy nacisk na niską cenę. Blisko połowa badanych korzystających z internetu, ale w nim nic niekupująca, deklaruje, że przy robieniu zakupów (w tradycyjnych sklepach) myśli o oszczędzaniu. Niska cena jest najważniejsza również dla kupujących na portalach aukcyjnych.

Widać też inną zależność: im częściej ktoś kupuje w internecie, tym mniejszą rolę odgrywa cena. Na przykład w grupie robiących e-zakupy przynajmniej kilka razy w miesiącu cena jest najważniejsza tylko dla 8 proc. badanych - czytamy w "GW".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • asd 06-03-2013, 12:20:
Fajny stary, biały Macbook na obrazku.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.