Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Niecałe 2 proc. marży netto francuskiej grupy E.Leclerc

Sprzedaż sieci E.Leclerc na rodzimym rynku wzrosła w 2019 r. o prawie 3 proc., do kwoty 48,2 mld euro brutto. Marża netto detalisty wyniosła tylko 1,9%.


Autor: dlahandlu.pl za retailanalysis.igd.com
Data: 13-02-2020, 11:29

Sieć zwiększyła udziały w lokalnym rynku o 0,4 pproc., do 21,6 proc. Liczba klientów francuskich sklepów wzrosła o ponad 350 tys., do 18 mln rocznie. 54,8 proc. wzrostów sprzedaży sieć generuje w hipermarketach.

Leclerc podała, że sprzedaż e-commerce, w tym generowana przez format Drive, wzrosła o 8,6% do 3,5 mld euro, co stanowi 23,8% dodatkowej sprzedaży wygenerowanej w ciągu roku.

Leclerc podkreślił, że patrząc na możliwości wzrostu w perspektywie krótkoterminowej, dąży do zwiększenia sprzedaży poprzez dodanie nowych usług w swoich sklepach jak m.in. wynajem samochodów czy sprzedaż energii.

Podkreślając konkurencyjny charakter rynku oraz wyzwania z jakimi mierzą się detaliści sieć ujawniła, że jej marża netto wyniosła w 2019 r. 1,9%. Ten poziom marży netto jest podobny do tego, który grupa podawała przez ostatnie 10 lat. Sieć wskazuje również, że sytuacja ta prawdopodobnie nie zmieni się w najbliższym czasie.

Grupa zainwestowała ponad 1 mld euro w ciągu ostatnich czterech lat w renowację sklepów, ulepszenie łańcucha dostaw i ulepszenie struktury modelu operacyjnego. Ma to zapewnić  aby "zwycięstwo" sieci w przyszłości. Detalista twierdzi, że wyniki za 2019 r. zapewniły mu „solidne podstawy dla projektu 2020–2025”.

W drugiej połowie 2020 r. grupa uruchomi portal z ofertą komercyjną, obejmującą rozszerzony asortyment produktów non-food, takich jak multimedia, kultura czy majsterkowanie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

E.Leclerc RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT    /    sieć sklepów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.113.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.