Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Nielsen: Konsumenci kupują coraz więcej prozdrowotnej żywności

Agencja badawcza Nielsen od kliku lat zauważa wzrost trendu healthy. Coraz większa popularność trendu prozdrowotnego przyczynia się do wzrostu konkretnych kategorii z koszyka FMCG. Jakie produkty będą najszybciej rosły i czy trend żywności prozdrowotnej na dobre zagościł już w portfelu producentów – na to pytanie odpowiada Monika Dyrda, client director z Nielsena.

Nielsen: Konsumenci kupują coraz więcej prozdrowotnej żywności
fot. shutterstock

- Według badań przeprowadzonych przez Nielsena ¾ polskich konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem „Jesteś tym, co jesz”’. Połowa z nas (54%) deklaruje, że uważnie czyta etykiety produktów, a 6 na 10 konsumentów mówi, iż szuka produktów z prostą i zrozumiałą listą składników. To pokazuje jak ważny dla Polaków jest temat żywności prozdrowotnej i jak wielki ma ona potencjał - tłumaczy Monika Dyrda, client director z Nielsena.

- Trend prozdrowotny jest jednym z silniejszych trendów, jakie obecnie obserwujemy. Na fali tego trendu widzimy rosnącą sprzedaż np. kategorii wody butelkowanej, której spożywanie stało się wyrazem troski o siebie i synonimem zdrowego stylu życia. Rośnie nie tylko sprzedaż wody butelkowanej, silne wzrosty obserwujemy także wśród innych kategorii bądź segmentów, które postrzegane są jako zdrowsze, takich jak: batony specjalistyczne, smoothie, musy owocowe czy orzechy - dodaje.

Jej zdaniem truizmem jest stwierdzenie, że najszybciej będą rosły te produkty, które zaspokajają potrzeby konsumentów i najsilniej wpisują się w obecne trendy. - Są to z jednej strony produkty z krótszą listą składników (trend clean label), z drugiej zaś strony produkty pozwalające odpowiedzieć na wyraźny trend convenience i on the go - zaspokajające nasze potrzeby tu i teraz. - wyjaśnia.

- Żyjemy coraz szybciej, potrzebujemy czasem szybkiej przekąski. Możemy tradycyjnie sięgnąć po słodkie lub słone przekąski, ale możemy również poszukiwać zdrowszych odpowiedników w ofercie tych kategorii. Przykładem takiego produktu może być smoothie. Segment ten w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie, porównując ostatnie dwanaście miesięcy od września 2017 zakończone we wrześniu 2018 roku do poprzednich wartość jego sprzedaży wzrosła ponad trzy i półkrotnie do poziomu 91,4 mln PLN, za ten wzrost zaś w największym stopniu odpowiadają dyskonty, w których wydajemy już ponad 7 zł z każdych 10 zł przeznaczanych na ten segment - tłumaczy ekspertka.

- Nielsen obserwuje poszerzanie oferty i liczby produktów w wielu kategoriach, które możemy określić mianem zdrowszych lub zdrowych alternatyw. Przykładowo segmenty batonów specjalistycznych, musów owocowych czy smoothie rozwijają się dynamicznie zarówno w ujęciu sprzedażowym, jak i liczby nowych produktów czy graczy obecnych na rynku. Z trendu wzrostowego korzystają zarówno detaliści jak i producenci. Warto także zwrócić uwagę, iż według badań Nielsena 6 na 10 Polaków deklaruje, iż jest skłonnych zapłacić więcej za produkty, które nie zawierają niepożądanych przez nich składników, co pokazuje, że przed rynkiem żywności prozdrowotnej wciąż stoi duży potencjał - mówi Monika Dyrda.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Monika Dyrda RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    żywność prozdrowotna RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.99.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.