Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nielsen: Prawie połowę wydatków na artykuły spożywcze Polacy przeznaczają na świeże produkty

  • Autor: Marketing przy kawie
  • Data: 10-03-2010, 13:08
Nielsen: Prawie połowę wydatków na artykuły spożywcze Polacy przeznaczają na świeże produkty

- Wyniki badania konsumenckiego Nielsen Shopper Trends wskazują, że prawie połowę wszystkich wydatków na artykuły spożywcze oraz środki higieny Polacy przeznaczają na świeże produkty spożywcze, tj. głównie świeże mięso oraz świeże warzywa i owoce. To właśnie te produkty są najchętniej kupowane w osiedlowych sklepikach mięsnych oraz warzywnych - wynika z raportu firmy Nielsen, do którego dotarł serwis Marketing przy Kawie.

Konsumenci deklarują, że robią zakupy w sklepach tradycyjnych aż 15 razy w miesiącu (czyli de facto co drugi dzień), podczas gdy hipermarkety, supermarkety i dyskonty są przez nich odwiedzane odpowiednio 5,9 oraz 10 razy na miesiąc.

Siła handlu tradycyjnego w Polsce, a tym samym bariera rozwoju formatów nowoczesnych wynika nie tylko ze specyficznej struktury handlu detalicznego, ale także z pewnych lokalnych uwarunkowań i zwyczajów konsumenckich. Szybko rozwija się handel zorganizowany, funkcjonujący w ramach handlu tradycyjnego (np. Grupa BOMI, Emperia Holding, Grupa Eurocash, Żabka). Wspomniani detaliści nie zamierzają biernie przyglądać się rosnącej sile sklepów wielkopowierzchniowych i z dużym sukcesem walczą z nimi o udziały rynkowe.

- Nie ulega wątpliwości, że znaczenie handlu tradycyjnego w Polsce będzie malało na korzyść handlu nowoczesnego, a słabość tego ostatniego może być w gruncie rzeczy postrzegana jako olbrzymi potencjał rozwoju - twierdzą specjaliści Nielsena.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konsument 15-03-2010, 17:25:
Popieram Panią marylka_666
Co dziennie robię zakupy w małym sklepie osiedlowym, który posiada w ofercie owoce i warzywa. Sklepy małe są elastyczne dopasowują się do potrzeb klienta. W dużych marketach bywam sporadycznie. Sklepy typu Żabka wymienione tu w artykule najmniej przyjezdne klientom jakie miałem okazje poznać. To sklepy w których handluje się przeważnie tanim piwem i drogimi artykułami spożywczymi. Sklepy Stokrotki w ostatnim czasie bardzo poprawiły swoja ofertę warzywa i owoce. Mają także ładny wystrój i miłą obsługę. To wszystko co potrzebne konsumentowi w najbliższym swoim otoczeniu czyli pod domem. Bywanie w dużych sklepach to zazwyczaj strata czasu i kupowanie rzeczy zbędnych na zasadzie zakupów pod wpływem impulsu.
  • marylka_666 13-03-2010, 20:43:
I bardzo dobrze... Jak się okazuje moi Rodacy nie są w ciemię bici. Co ma do zaoferowania handel wielko-powierzchniowy?
Artykuły o długim okresie ważności, czy niewiele warte. Wystarczy poczytać na nalepkach to, co małym drukiem...
Jeszcze, żeby zechcieli odrzucić wszystkie te produkty z wypelniaczami z soi modyfikowanej (bo o inną trudno), to może by producenci przestali ją dodawać do wszystkiego. A dobra to ona nie jest _ wystarczy wygooglać sobie artykuł o badaniach Iriny Jermakowej.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.