Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Nielsen uruchomił SmartStore do symulacji środowiska sklepowego

Firma Nielsen zastosowała osiągnięcia technologiczne, aby stworzyć SmartStore – narzędzie, które umożliwia realistyczną symulację środowiska sklepowego w wymiarach 3D i z poglądem 360° z wykorzystaniem immersive reality.

Nielsen uruchomił SmartStore do symulacji środowiska sklepowego
fot. materiały prasowe

- Handel detaliczny koncentruje się na zrozumieniu shopperów i ich zachowań – tego, co przyciąga ich uwagę, na ile łatwo znajdują produkt na półce, w jaki sposób dokonują wyboru w sklepie. Wszystko po to, by ciągle optymalizować środowisko sklepowe, ułatwiać zakupy i tym samym wpływać na wzrost sprzedaży. Zazwyczaj tradycyjne badania shopperowe prowadzone są przy pomocy obserwacji, wywiadów w sklepie lub – te bardziej zaawansowane – eye-trackingu. Wiążą się one jednak z niezależnymi od badacza zakłóceniami w sklepie i koniecznością uzyskania zgody detalisty. Pozwalają też ocenić tylko to, co kupujący widzą w środowisku sklepowym w danym momencie - informują eksperci firmy Nielsen.

Nielsen wprowadził na rynek polski nowe narzędzie badawcze – SmartStore. SmartStore to rozwiązanie dedykowane zarówno dla producentów jak i detalistów, które łączy w sobie planowanie powierzchni sklepowej i półki oraz zaawansowane techniki badawcze. Wnioski płynące z badania przy użyciu SmartStore wyciągane są w oparciu o zachowania shopperów (tego, co shopperzy widzą i robią) w wirtualnym, ale bardzo realistycznym środowisku 3D. SmartStore daje możliwość budowania i testowania wielu scenariuszy w prosty i szybki sposób, także takich rozwiązań in-store, których dziś nie ma jeszcze w sklepach. Dzięki realizacji badania w idealnie porównywalnych warunkach, bez zakłóceń typowych dla rzeczywistego sklepu, SmartStore pozwala na precyzyjną analizę wpływu rozwiązań in store na sprzedaż oraz zachowania shoppera.  

Jak podaje firma Nielsen, SmartStore został zaprojektowany po to, aby radykalnie zmienić sposób, w jaki obecnie prowadzi się badania konsumenckie – możliwości, które oferuje immersive reality pozwalają zrozumieć doświadczenia konsumenta poprzez dane pasywne i aktywne. Dodatkowo kompleksowe wykorzystanie podglądów „playback”, nakładek audio, nagrań wideo oraz wywiadów po zakupach, umożliwia zrozumienie motywacji zachowań i tym samym, jeszcze trafniejsze odkrycie tego, czym podczas zakupów kieruje się konsument.

- Dzięki badaniom SmartStore nasi klienci mogą zmierzyć, ocenić i zoptymalizować wpływ wielu rozwiązań in-store na sprzedaż i zysk, w oparciu o wiedzę, jak reagują na nie kupujący, zanim zostaną one wprowadzone do sklepów – komentuje Beata Kaczorek, Consumer and Shopper Director w Nielsenie.

- Zmiany w środowisku detalicznym, dostęp do technologii i zmieniający się styl życia wpływa na to, jak i gdzie realizujemy zakupy. Wiele decyzji, o tym co kupimy, podejmujemy nie w domu, lecz w sklepie. Stąd kluczowe jest, aby producenci i właściciele marek rozumieli zachowania kupujących i ich priorytety, bo to jest jedyny sposób na to, aby móc skierować do nich odpowiednią ofertę – podkreśla Beata Kaczorek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    SmartStore RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Beata Kaczorek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.