Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nielsen: Żywność jest teraz tańsza niż w grudniu

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 30-03-2009, 07:12
Nielsen: Żywność jest teraz tańsza niż w grudniu

Firma badawcza Nielsen przygotowała dla Rzeczpospolitej porównanie cen koszyka 20 produktów spożywczych w różnego typu sklepach. Za 20 produktów spożywczych zapłacimy mniej niż przed trzema miesiącami. Największy, ponad 3,5-proc., spadek cen widać w sklepach dyskontowych. Drożej jest tylko w mniejszych placówkach - czytamy w dzienniku.

Zgodnie z przypuszczeniami utrzymuje się cenowy dystans sieci dużych sklepów, gdzie za zakupy zapłacimy nawet 20 - 30 proc. mniej niż w mniejszych, osiedlowych placówkach.

- Różnice będą się pogłębiały, klienci są bardziej świadomi i szukają niższych cen, zwłaszcza w obecnej sytuacji gospodarczej. Dotyczy to wszystkich grup społecznych, nie tylko osób najmniej zarabiających. Także ci dobrze sytuowani szukają okazji to tańszych zakupów - mówi Marek Klajda, dyrektor działu badań konsumenckich w Europie Środkowo-Wschodniej w Nielsen.

Ciągle najtaniej jest w sieciach dyskontowych, jak Biedronka, Lidl, Aldi czy Netto, i ich przewaga cenowa nad pozostałymi sektorami rośnie. W porównaniu z grudniowymi danymi koszyk 20 produktów staniał o 3,55 proc. i zapłacimy za niego niemal 30 proc. mniej niż w najdroższych średniej wielkości sklepach spożywczych - informuje Rzeczpospolita.

Przedstawicile niewielkich sieci przyznają, że ich siła w rozmowach z dostawcami jest znacznie mniejsza, dlatego nie mogą liczyć na takie rabaty jak Tesco czy Biedronka. Więc, choć w sieciach ceny spadają, w sklepach tak średniej wielkości, jak i najmniejszych ceny wzrosły.

Szykując się na spowolnienie gospodarcze i większą presję na oszczędzanie, sieci już zmieniają politykę i gdy w ubiegłym roku rozwijały ofertę towarów delikatesowych z wyższej półki, teraz zdecydowanie obniżyły loty.

- Sieci reagują na rosnący popyt na tańsze produkty i zwiększają na nie zamówienia - mówi Paweł Nowakowski, prezes giełdowej spółki Makarony Polskie. Obecnie firma sprzedaje o kilkanaście procent więcej produktów pod markami sieci dyskontowych niż przed rokiem. - Zainteresowanie tańszymi produktami widoczne jest także w sklepach tradycyjnych - dodaje Nowakowski.

Inni producenci przyznają, że sieci coraz bardziej naciskają na obniżki cen, które są oczywiście korzystne dla klientów, ale dla dostawców to coraz większy kłopot.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.