Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Niemcy - benchmark dla polskiego rynku e-commerce

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 23-07-2015, 19:45
Niemcy - benchmark dla polskiego rynku e-commerce
Dagmara Kruszewska, SOFORT GmbH /fot.SOFORT

Polska sukcesywnie podąża za światowymi trendami w zakresie handlu internetowego, gdyż odpowiada on już za 6 proc. naszego PKB przy jednoczesnej prognozie wzrostu o 15-20 proc. w skali roku. Pomimo dynamicznego rozwoju nadal widać duże dysproporcje pomiędzy nami, a np. Niemcami – komentuje Dagmara Kruszewska, SOFORT GmbH

Warto zwrócić uwagę na know how, które implementuje nasz zachodni sąsiad, ponieważ jest to jeden z liderów obszaru e-commerce.

Handel internetowy po dwóch stronach Odry

Różnice pomiędzy obydwoma rynkami e-commerce najlepiej obrazuje wysokość obrotów, które generują. Powołując się na European B2C Ecommerce Report 2014 w Niemczech było to 63,400 mln EUR, a w Polsce 5,225 mln EUR. W naszym kraju branża e-commerce notuje również dynamiczny wzrost w wysokości 15% rocznie.

Dzięki implementacji Dyrektywy o Prawach Konsumenta, dnia 25.12.2014 r. (analogiczny dokument w Niemczech wszedł w życie 13.06.2014 r.), polski rynek zaczął wdrażać standardy funkcjonowania obecne u naszych sąsiadów. Rodzimi merchanci podwyższyli jakość obsługi klienta, spełnili obszerniejszą liczbę obowiązków informacyjnych a także zostali zobligowani do wydłużenia czasu na zwrot niechcianego towaru. Niestety nadal obecną asymetrię pomiędzy krajami podkreśla fakt, że Niemcy już teraz generują 25% europejskiego obrotu handlu elektronicznego.

Personalizacja oferty

Niemieccy przedsiębiorcy podkreślają w tej chwili wagę personalizacji, możliwej dzięki zastosowaniu rozwiązań technologicznych bazujących najczęściej na analizie danych wielkoskalowych. Modele marketingowe należy precyzyjnie dostosowywać do potrzeb grupy docelowej. Ciekawym przykładem bezpośredniego targetowania komunikacji do konkretnego adresata jest „Female-Commerce”. Poza specyfikacją produktu czy usługi, dla kobiet bardzo istotne są emocje wywoływane przez daną markę, opinie znajdywane w internecie czy ambasadorzy marki. Dopiero odpowiednie połączenie tych komponentów względem preferencji grupy docelowej, przyniesie sprzedawcy wymierne korzyści.

Racjonalizacja czasu

Niemieccy przedsiębiorcy przykładają coraz większą wagę do oszczędności czasu konsumenta. Sprzedawcy maksymalnie skracają proces zakupów i starają się jak najszybciej dostarczać zamówione dobra czy usługi. Aby z powodzeniem wprowadzać takie udogodnienia, można zapoznać się z ofertą lekkich i intuicyjnych aplikacji umożliwiających zakupy za pośrednictwem smartfona czy porównywanie cen oraz implementacja, jak najmniej skomplikowanych, bezpiecznych metod płatności.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 108) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH