Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Niemieccy konsumenci w 2016 r. wydali na żywność 76,3 mld euro

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2017, 14:34
Niemieccy konsumenci w 2016 r. wydali na żywność 76,3 mld euro
fot. shutterstock

W niemieckim społeczeństwie żywienie wyraźnie zyskało na znaczeniu. Nabywcy konsumują coraz częściej i bardziej świadomie. Klienci chodzą dzisiaj co najmniej 20 razy rzadziej na zakupy niż jeszcze cztery lata temu. Kupują mniej i rzadziej, ale za to produkty wyższej jakości. 27 % niemieckich konsumentów kupuje żywność zrównoważoną i wydaje na to 16 % więcej pieniędzy niż inni konsumenci. Kolejnym ważnym trendem jest zmiana formy gospodarstwa domowego, godzin spożywania posiłków i stylów żywienia, które muszą się dostosować do życia zawodowego.

Jedna czwarta z wydatków konsumpcyjnych na żywność przypada dziś na jedzenie poza domem. Sporej większości Niemców najzwyczajniej brakuje czasu, umiejętności lub potrzeby, by samemu przygotować jedzenie. Jeszcze tylko 34 % niemieckich konsumentów regularnie gotuje.

W roku 2016 wydatki klientów na rynku żywienia zbiorowego wzrosły o 3,1 % do 76,3 miliardów euro. Dodatnia wysokość obrotu wynika z ok. 2/3 z wyższych średnich wydatków na wizytę w lokalu oraz w 1/3 ze wzrostu liczby klientów. Zakłady na rynku żywienia zbiorowego dostosowały swoją ofertę usług gastronomicznych do głównych trendów na rynku. Atrakcyjne oferty produktów, zwłaszcza w zakresie chleba, pieczywa i kanapek, kawy, piw kraftowych, mięsa jakości premium i burgerów dodatkowo zwiększyły popyt na usługi żywienia zbiorowego oraz artykuły typu ToGo.

Także producenci żywności i handlowcy muszą reagować na zmienione godziny i miejsca spożywania posiłków artykułami, które pasują do codzienności klientów. Odpowiednio wzrasta oferta nowych produktów typu convenience o różnych stopniach obróbki i świeżości oraz o różnych segmentach cenowych.

Codzienność konsumentów kształtują jednak wzajemnie wykluczające się wymogi zawodowej presji sukcesu i domowej sielanki. Dlatego wśród klientów odżywiających się świadomie i zorientowanych na zrównoważony rozwój, rośnie znaczenie trendu „gotuj – sam” w domu. Gotowanie coraz częściej przekłada się w hobby, któremu poświęca się czas i jednocześnie można się wyszaleć. Produkty gourmet, regionalne i ekologiczne są tu bardzo trendy.

Oprócz dominującej intensywnej konkurencji jakości i ceny, producenci żywności coraz liczniej stają w szranki w walce o zaufanie swoich klientów. Rośnie bogactwo informacji na temat pochodzenia, metod produkcji i działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w branży, lecz także odpowiednio potrzeba do tego informacji konsumentów. Z aktualnego sondażu w branży wynika, że 90 % przedsiębiorstw odnotowuje wzrost zapytań konsumentów. Ważną rolę w dialogu z klientem odgrywają już dziś, przede wszystkim jednak w przyszłości, Internet i media społecznościowe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH