Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Niewiele polskich e-sklepów ma ofertę dla zagranicznych klientów

  • Autor: PAP
  • Data: 05-03-2015, 13:47

W Polsce działa ponad 20 tys. sklepów internetowych, ale wciąż niewiele z nich kieruje swoją ofertę do zagranicznych klientów - wynika z raportu Fundacji im. Lesława A. Pagi. Eksperci podkreślają, że wyjście polskich firm e-commerce na rynki międzynarodowe to szansa na ich rozwój.

Wyniki raportu "E-commerce: Jak sprostać wyzwaniom dynamicznego rozwoju i stać się dominującym graczem?" zaprezentowano w czwartek w Warszawie.

Ekspert Fundacji im. Lesława A. Pagi Piotr Chabrowski zauważył, że umiędzynarodowienie rynku e-commerce mogłoby być szansą dla polskiego rynku, ale koszty tego są wciąż wysokie.

Pełnomocnik ds. eCommerce w Poczcie Polskiej Marek Cynowski uważa, że w naszym kraju ponad 500 tys. firm ma teoretycznie potencjał, by zaistnieć na rynku e-commerce. Dodał, że jeżeli 10 proc. z nich zdecyduje się na to, wówczas w ciągu najbliższych pięciu lat będziemy mieć ponad 50 tysięcy e-sklepów czy e-firm.

Według danych Komisji Europejskiej w latach 2004-2012 w UE odsetek konsumentów robiących zakupy przez internet wzrósł ponad dwukrotnie i sięgnął 45 proc. Polska jest poniżej średniej unijnej; zakupy w sieci deklaruje 30 proc. Polaków

Ośrodek Ecommerce Europe przewiduje, że wynoszący 2,2 proc. udział e-commerce w europejskim PKB pod koniec 2013 r. podwoi się przed 2016 r., a potroi przed 2020 r. W opinii ekspertów Ecommerce Europe, Polska jest najszybciej rosnącym rynkiem e-commerce w UE.

Cynowski zwrócił uwagę, że nasz rynek jest wciąż niedojrzały. Jego szacowana wartość to 7,2 mld euro; dla porównania roczne obroty sieci Biedronka w 2014 roku wyniosły 7,7 mld euro - dodał.

Autorzy raportu podkreślają, że dużym ułatwieniem dla założenia biznesu w sektorze e-handlu w porównaniu z tradycyjnym handlem jest niższy kapitał początkowy oraz mniejsze zasoby potrzebne do rozszerzenia działalności za granicą. "Pierwszym krokiem powinno być udostępnienie strony sklepu w języku angielskim oraz zaoferowanie dostawy do innego kraju, dostosowanej do potrzeb różnych klientów - podkreślił Chabrowski.

"Polscy sprzedawcy powinni skupić się na precyzyjnym opisie produktów, uproszczeniu i transparentności procesów kupna i zwrotu towaru. Warto również zainwestować w dobrze zaprojektowane strony www (...) , ponieważ coraz więcej klientów kupuje poprzez urządzenia mobilne" - mówiła z kolei Iza Wiśniewska, współautorka raportu i ekspert Fundacji im. Lesława A. Pagi.

Z raportu wynika też, że przeciętny Niemiec wydaje znacznie więcej na zakupy on-line niż Polak. W 2013 roku było to odpowiednio: 1585 euro i 535 euro. Z kolei szwedzki konsument wydał w tym samym roku 1232 euro.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 827) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH