REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Niewiele polskich firm wykorzystuje właściwie potencjał e-commerce

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 21-07-2015, 11:55

Zaledwie 8 proc. polskich przedsiębiorstw wykorzystuje właściwie swój potencjał e-commerce – oceniają ekspertci z Sociomantic Labs. E-commerce charakteryzuje się stosunkowo niską barierą wejścia, dlatego wielu przedsiębiorców uważa, że wystarczy szybko stworzyć sklep internetowy, aby e-biznes zaczął przynosić konkretne zyski. Tymczasem tylko 11 proc. nowych e-sklepów utrzymuje się na rynku dłużej niż 5 lat.

REKLAMA

Udział e-commerce w europejskim PKB podwoi się do 2016 r. i wyniesie 4,4 proc. Do 2020 roku osiągnie poziom blisko 7 proc. Polski rynek e-handlu, choć wartościowo jeszcze nie największy, rośnie najszybciej w UE i w tym roku będzie wart 32 mld złotych.

 Już na poziomie planowania e-biznesu warto zadbać o odpowiednią technologię, która pozwoli na zaawansowane mierzenie sprzedaży, segmentację klientów oraz spersonalizowaną komunikację marketingową. Odpowiednio zaawansowany silnik sklepu internetowego w połączeniu z dopracowanym CRM pozwoli mierzyć, archiwizować oraz wykorzystywać dane o zachowaniach klientów e-sklepu.

 – Odpowiednio skonstruowany CRM umożliwia podział klientów sklepów internetowego na grupy np. pod kątem wartości koszyka zakupowego, częstotliwości zakupów, zwrotów a nawet ulubionych marek – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Znajomość zachowań klientów pozwoli marketerom zoptymalizować kampanie marketingowe i odpowiednio konstruować przekazy reklamowe dostosowane do odpowiednich grup klientów – dodaje.

 Większy zasięg to większy ruch w e-sklepie. Zanim klienci będą mieli szansę sprawdzić ofertę e-sklepu i dokonać zakupu, muszą najpierw do niego trafić. Działania marketerów powinny dążyć do zwiększenia zasięgu i przyciągnięcia większej liczby użytkowników odwiedzających serwis. Dobrym przykładem są tutaj kampanie reklamowe wykorzystujące targetowanie grupy docelowej poprzez ekstrapolowanie danych dotyczących obecnych użytkowników e-sklepu.

Warto też budować widoczność e-sklepu w sieci poprzez optymalizację strony pod wyszukiwarki czyli tzw. SEO oraz działania w kanałach social media.

 Klienci chcą bezproblemowych zakupów i interakcji z firmą. Odwiedzając witrynę liczą na przejrzysty układ strony i intuicyjną nawigację, jasne zasady płatności oraz możliwość śledzenia przebiegu zamówienia. Olbrzymie znaczenie ma również dobra obsługa klienta.

 Badania Sana Consulting pokazały, że tylko 52 proc. ankietowanych konsumentów jest zadowolonych z jakości kontaktu ze sprzedawcą. Następną kwestię stanowi spersonalizowany przekaz marketingowy, będący dla klienta sygnałem, że e-sklep zna jego potrzeby, wie jakie produkty go interesują i dostarcza mu, np. przez mailing czy reklamę wyświetlającą się na stronie, tylko takich ofert, jakie faktycznie go interesują.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH