Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

North Coast liczy w tym roku na zysk, także mleczarnia ma być rentowna

  • Autor: PAP
  • Data: 16-04-2010, 11:27
North Coast liczy w tym roku na zysk, także mleczarnia ma być rentowna

North Coast zakłada, że dzięki umacniającemu się złotemu i produkcji w Latteria Tinis grupa zakończy ten rok zyskiem, a obroty wzrosną. Mleczarnia powinna być w tym roku rentowna, ale szczegółowe szacunki wyników Latteria Tinis spółka przedstawi do połowy roku. Polityka dywidendowa spółki się nie zmienia - powiedział PAP Giorgio Pezzolato, wiceprezes North Coast.

- Jesteśmy przekonani, że zarówno grupa, jak i spółka North Coast zakończy bieżący rok na plusie. W tym roku mamy możliwość polepszenia wyników dzięki umacniającej się złotówce oraz uruchomionej produkcji. Jako grupa planujemy również zwiększyć obroty - powiedział PAP Pezzolato.

Ubiegły rok grupa zakończyła w okolicach zera, a przychody wyniosły 115,1 mln zł. W 2008 roku grupa zanotowała 4,1 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej przy przychodach w wysokości 124 mln zł.

Spółka zależna Latteria Tinis uruchomiła docelową produkcję włoskich serów w zakładzie w Rzepinie.

Zdaniem wiceprezesa do końca tego roku mleczarnia powinna przekroczyć próg rentowności, a szacunki jej wyników mają być opublikowane do połowy roku.

- Produkcja się rozwija i z miesiąca na miesiąc pozyskujemy nowych odbiorców. Obecnie produkujemy już dwa razy więcej niż pod koniec zeszłego roku. Przewidujemy, że jeszcze w tym półroczu uda nam się uzyskać satysfakcjonujący pułap produkcji - czyli wykorzystanie większości mocy - powiedział Pezzolato.

- Docelowo mleczarnia powinna generować około 50 proc. przychodów całej grupy North Coast - dodał.

Poinformował, że praktycznie całość produkcji obecnie i w najbliższej przyszłości będzie eksportowana.

- Latteria Tinis będzie produkować głównie ser mozzarella, a oprócz tego ricotta oraz masło. Obecnie North Coast z produktami Granarolo działa tylko w segmencie premium, dzięki własnej produkcji w Polsce firma będzie mogła zaoferować rynkowi nowe możliwości ofertowe po konkurencyjnych warunkach, np. private label lub produkty dla cateringu (mozzarella do pizzy). Obecnie obserwowany jest proces integracji ryków w Europie. Największym producentem mozzarelli na naszym kontynencie są Niemcy, gdzie również jest największy popyt. Latteria Tinis ma duże szanse na uzyskanie znaczącej pozycji w Europie z tego względu, że w Polsce ceny mleka oraz koszty produkcji są niższe niż w krajach zachodnioeuropejskich - powiedział Pezzolato.

Produkcja Latteria Tinis będzie skierowana do dużych sieci sklepów, firm dystrybucyjnych, sektora HoReCa, przewidywana jest też produkcja mozzarelli pod marką "private label" na zlecenie dużych odbiorców.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.