REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nowa strategia Baltony; spółka chce się rozwijać na zagranicznych rynkach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 28-06-2011, 15:11
Nowa strategia Baltony; spółka chce się rozwijać na zagranicznych rynkach

Baltona chce być jednym z największych operatorów sklepów wolnocłowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka nie zamyka się także na rynek Europy Zachodniej. - Szacujemy, że dzięki rozwojowi w Polsce i zagranicznym sklepom będziemy w stanie potroić sprzedaż do roku 2015 - mówi Piotr Kazimierski z zarządu Baltony.

REKLAMA

- Pracujemy nad projektem, który mógłby zakończyć się przejęciem pewnej sieci w jednym z krajów Europy Środkowej. Być może będziemy w stanie zaprezentować ten projekt do końca roku - dodaje.

Jak mówi członek zarządu Baltony, spółka nie zamyka się na rynki Europy Zachodniej. - Jesteśmy w stanie konkurować z podmiotami działającymi na tamtych rynkach - mówi Piotr Kazimierski.

Baltona działa na rynku Duty Free & Travel Retail. Spółka posiada 21 sklepów na 9 z 11 polskich portów lotniczych oraz jeden sklep poza portem lotniczym i jest liderem sprzedaży wolnocłowej w Polsce, z udziałem w rynku na poziomie 50 proc.

W ubiegłym roku spółka przejęła pierwszy sklep zagraniczny - w strefie wolnocłowej w miejscowości Albita, na granicy rumuńsko-mołdawskiej. W ciągu następnych dwóch miesięcy ma zostać otwarty kolejny sklep - na lotnisku w Konstancy.

W tym roku Baltona zamierza także otworzyć nowy sklep w pirsie południowym terminala na warszawskim Okęciu. Planowane jest także otwarcie sklepu w hali przylotów.

- Naszym podstawowym celem w Polsce jest utrzymanie dotychczasowej pozycji. Wtedy będziemy w stanie zwiększać sprzedaż rosnąc wraz z rynkiem - mówi Piotr Kazimierski. Dodaje, że w branży, w której działa Baltona, wysokość sprzedaży jest ściśle skorelowana z liczba pasażerów.

Spółka powołuje się na prognozę Urzędu Lotnictwa Cywilnego, która mówi, że dzięki planowanym inwestycjom do roku 2015 przepustowość polskich portów lotniczych zwiększy się z obecnych 30 mln do prawie 60 mln pasażerów rocznie.

Baltona szacuje, że w ciągu kilku najbliższych kilku lat jest w stanie zdobyć 6-10 koncesji w Europie Zachodniej. Działalność na tamtych rynkach oraz wzrost sprzedaży w Polsce powinien pozwolić na potrojenie sprzedaży Baltony do roku 2015, wobec roku 2010. Wówczas spółka osiągnęła 155,6 mln zł przychodów. Zysk netto wyniósł 2,6 mln zł, a EBITDA 5,4 mln zł. W 2011 roku Baltona planuje osiągnąć 175 mln zł przychodów i 14 mln zł EBITDA.

Spółka w połowie 2010 roku pozyskała inwestora strategicznego - Flemingo International Ltd. Spółka jest międzynarodowym operatorem sklepów wolnocłowych, z rocznymi przychodami rzędu 250 mln USD. Posiada ponad 100 sklepów na lotniskach, w portach morskich i na przejściach granicznych w ponad 20 krajach Afryki, Bliskiego Wschodu oraz w Indiach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH