Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowa strategia Baltony; spółka chce się rozwijać na zagranicznych rynkach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 28-06-2011, 15:11
Nowa strategia Baltony; spółka chce się rozwijać na zagranicznych rynkach

Baltona chce być jednym z największych operatorów sklepów wolnocłowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka nie zamyka się także na rynek Europy Zachodniej. - Szacujemy, że dzięki rozwojowi w Polsce i zagranicznym sklepom będziemy w stanie potroić sprzedaż do roku 2015 - mówi Piotr Kazimierski z zarządu Baltony.

- Pracujemy nad projektem, który mógłby zakończyć się przejęciem pewnej sieci w jednym z krajów Europy Środkowej. Być może będziemy w stanie zaprezentować ten projekt do końca roku - dodaje.

Jak mówi członek zarządu Baltony, spółka nie zamyka się na rynki Europy Zachodniej. - Jesteśmy w stanie konkurować z podmiotami działającymi na tamtych rynkach - mówi Piotr Kazimierski.

Baltona działa na rynku Duty Free & Travel Retail. Spółka posiada 21 sklepów na 9 z 11 polskich portów lotniczych oraz jeden sklep poza portem lotniczym i jest liderem sprzedaży wolnocłowej w Polsce, z udziałem w rynku na poziomie 50 proc.

W ubiegłym roku spółka przejęła pierwszy sklep zagraniczny - w strefie wolnocłowej w miejscowości Albita, na granicy rumuńsko-mołdawskiej. W ciągu następnych dwóch miesięcy ma zostać otwarty kolejny sklep - na lotnisku w Konstancy.

W tym roku Baltona zamierza także otworzyć nowy sklep w pirsie południowym terminala na warszawskim Okęciu. Planowane jest także otwarcie sklepu w hali przylotów.

- Naszym podstawowym celem w Polsce jest utrzymanie dotychczasowej pozycji. Wtedy będziemy w stanie zwiększać sprzedaż rosnąc wraz z rynkiem - mówi Piotr Kazimierski. Dodaje, że w branży, w której działa Baltona, wysokość sprzedaży jest ściśle skorelowana z liczba pasażerów.

Spółka powołuje się na prognozę Urzędu Lotnictwa Cywilnego, która mówi, że dzięki planowanym inwestycjom do roku 2015 przepustowość polskich portów lotniczych zwiększy się z obecnych 30 mln do prawie 60 mln pasażerów rocznie.

Baltona szacuje, że w ciągu kilku najbliższych kilku lat jest w stanie zdobyć 6-10 koncesji w Europie Zachodniej. Działalność na tamtych rynkach oraz wzrost sprzedaży w Polsce powinien pozwolić na potrojenie sprzedaży Baltony do roku 2015, wobec roku 2010. Wówczas spółka osiągnęła 155,6 mln zł przychodów. Zysk netto wyniósł 2,6 mln zł, a EBITDA 5,4 mln zł. W 2011 roku Baltona planuje osiągnąć 175 mln zł przychodów i 14 mln zł EBITDA.

Spółka w połowie 2010 roku pozyskała inwestora strategicznego - Flemingo International Ltd. Spółka jest międzynarodowym operatorem sklepów wolnocłowych, z rocznymi przychodami rzędu 250 mln USD. Posiada ponad 100 sklepów na lotniskach, w portach morskich i na przejściach granicznych w ponad 20 krajach Afryki, Bliskiego Wschodu oraz w Indiach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH