Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Muszkieterów chce przeznaczać na rozwój 100 mln euro rocznie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2013, 15:13
Nowa strategia cenowa Grupy Muszkieterów nie ograniczy inwestycji
Grupa Muszkieterów w Polsce to 270 supermarketów, w tym 181 sklepów działających pod szyldem Intermarché i 89 placówek Bricomarché, a także 41 stacji paliw. Operator (wraz z centralą i 3 magazynami logistycznymi) zatrudnia prawie 11 tys. pracowników. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska.

Strategia cenowa Grupy Muszkieterów nie wpłynie na ograniczenie poziomu inwestycji. Grupa chce przeznaczać na rozwój 100 mln euro rocznie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów.

W tym roku grupa planuje otworzyć 30 sklepów Intermarche i Bricomarche w Polsce oraz planuje dalszy rozwój własnej sieci stacji benzynowych przy supermarketach.

- Strategia cenowa nie wpłynie negatywnie na poziom naszych inwestycji. Absolutnie nie chcemy zmniejszać wydatków na ekspansję, a wręcz odwrotnie, chcemy przeznaczać około 100 mln euro rocznie na inwestycje i rozwój naszych sieci w Polsce - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Feruga.

- 100 mln euro przeznaczymy na zakup terenów inwestycyjnych, ale też budowę nowych sklepów - dodał.

Powiedział, że w 2013 roku grupa planuje otwarcie 30 nowych sklepów Intermarché i Bricomarché.

- Posiadamy kilka ciekawych pomysłów dotyczących samego konceptu, jak i lokalizacji pod nowe sklepy. Kilka takich nowych rozwiązań jest w fazie negocjacji. Rozmawiamy np. z deweloperami nt. otwierania naszych sklepów na parterach wieżowców, które dynamicznie powstają w polskich miastach. Mamy jeszcze kilka innych pomysłów, o których w tej chwili powiedzieć jeszcze nie mogę - powiedział prezes.

- Mocno pracujemy nad dopracowaniem konceptu sklepu Intermarché do potrzeb galerii handlowych. Zdajemy sobie sprawę, że z jednym konceptem, który rozwijamy obecnie, nie podbijemy całego rynku - dodał.

Grupa pracuje też nad otwarciem konceptów Intermarche Express i wkrótce powinna rozpocząć testy dla tego rozwiązania.

- Innym rozwiązaniem, nad którym aktualnie pracujemy, to sklepy typu Intermarché Express, czyli placówki o powierzchni ok. 500 m2 . Takie sklepy mogłyby się pojawić w dużych miastach w otoczeniu osiedli. W tej chwili pracujemy nad budżetem dla tego rozwiązania. Wkrótce powinniśmy rozpocząć testy. Nie jest wykluczone, że pojawimy się z tym konceptem w Warszawie i innych dużych miastach - powiedział.

Zaznaczył też, że na razie grupa nie planuje wprowadzenia w Polsce w ciągu najbliższych dwóch lat dodatkowego znaku handlowego Muszkieterów.

- Temat rozwoju konceptu Vilamarché (model polega na grupowaniu w jednej lokalizacji trzech różnych placówek: supermarketu spożywczego - Intermarché, supermarketu typu „dom i ogród" - Bricomarché oraz narzędziowo-usługowego - Roady - red.). jest jak najbardziej aktualny w Portugalii. Nie zdecydowaliśmy się jeszcze, żeby coś takiego wprowadzić w Polsce - powiedział.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH