Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowa strategia dyskontowa pomoże Tesco zyskać dodatkowe 0,5 proc. udziału w rynku FMCG

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2009, 14:12
Nowa strategia dyskontowa pomoże Tesco zyskać dodatkowe 0,5 proc. udziału w rynku FMCG

Sieć Tesco planuje wprowadzenie ok. 1000 produktów w 40 kategoriach pod marką własną. Brytyjska sieć rzuca wyzwanie dyskontom. Chce się ścigać pod względem poziomu cen z największymi sieciami, takimi jak Lidl czy Biedronka.

Dzięki przyjętej strategii Tesco chce zdobyć w ciągu kilkunastu miesięcy dodatkowe 0,5 proc. udziału w rynku handlu FMCG (żywność, produkty chemiczne, kosmetyki). - Sądzimy, że odbierzemy rynek nie tylko sieciom dyskontowym, ale przede wszystkim naszej bezpośredniej konkurencji czyli hipermarketom - mówi Anna Matlak, dyrektor marketingu Tesco Polska.

Obecnie według danych GFK Polonia na polskim rynku niepodzielnie panuje Biedronka z ok. 9 proc. udziałem w rynku, drugie miejsce ze stratą 4 proc. zajmuje Tesco, na trzecim miejscu jest Carrefour, a następnie Lidl oraz Real. Trzy największe sieci detaliczne w Polsce mają obecnie niecałe 20 proc. rynku, gdy np. w Danii, Szwecji czy Finlandii jest to 80-90 proc., a u naszych południowych sąsiadów czyli Czechach i Słowacji ok. 50 proc.

W 2009 r. w ramach kampanii "Dyskontowe ceny w Tesco" sieć planuje wprowadzić do swoich sklepów, ok. 1000 marek własnych w 40 kategoriach produktowych. - W pierwszej fazie pojawi się 700 artykułów, w drugiej fazie chcemy systematycznie, w ciągu kilku miesięcy wprowadzić dodatkowe 300 produktów sieciowych - wyjaśnia Anna Matlak.

Nowe marki mają być pozycjonowane w segmencie jakościowym i cenowym, który będzie oscylował pomiędzy markami Tesco Value a Tesco Standard. - Proponowane marki mają być odpowiednikami dla wyrobów markowych, muszą więc mieć odpowiednio wysoką jakość i relatywnie niska cenę - tłumaczy przedstawicielka Tesco.

Wśród nowych produktów znalazła się zarówno żywność (m.in. nabiał, słodycze, przekąski, ryby, kawa i herbata, wody i napoje, mąka, makaron, kasza, wędliny), jak i kosmetyki oraz chemia gospodarcza (np. proszki do prania, płyny do płukania, mydło w płynie, itp.), czyli produkty codziennego użytku.

Nowe marki w dyskontowych cenach dostępne będą we wszystkich formatach sklepów Tesco w Polsce. Pełną gamę ponad 700 nowych produktów, będzie można kupić w 53 hipermarketach Tesco na 323 działających obecnie sklepów. W pozostałych formatach, w tym także i w Savii, będzie można je kupić w mniejszym asortymencie.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dalajlama 10-03-2009, 21:14:
Trochę późno się obudzili... a braki na półkach i kolejki do kas kiedy załatwią?...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.