Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowa strategia dyskontowa pomoże Tesco zyskać dodatkowe 0,5 proc. udziału w rynku FMCG

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2009, 14:12
Nowa strategia dyskontowa pomoże Tesco zyskać dodatkowe 0,5 proc. udziału w rynku FMCG

Sieć Tesco planuje wprowadzenie ok. 1000 produktów w 40 kategoriach pod marką własną. Brytyjska sieć rzuca wyzwanie dyskontom. Chce się ścigać pod względem poziomu cen z największymi sieciami, takimi jak Lidl czy Biedronka.

Dzięki przyjętej strategii Tesco chce zdobyć w ciągu kilkunastu miesięcy dodatkowe 0,5 proc. udziału w rynku handlu FMCG (żywność, produkty chemiczne, kosmetyki). - Sądzimy, że odbierzemy rynek nie tylko sieciom dyskontowym, ale przede wszystkim naszej bezpośredniej konkurencji czyli hipermarketom - mówi Anna Matlak, dyrektor marketingu Tesco Polska.

Obecnie według danych GFK Polonia na polskim rynku niepodzielnie panuje Biedronka z ok. 9 proc. udziałem w rynku, drugie miejsce ze stratą 4 proc. zajmuje Tesco, na trzecim miejscu jest Carrefour, a następnie Lidl oraz Real. Trzy największe sieci detaliczne w Polsce mają obecnie niecałe 20 proc. rynku, gdy np. w Danii, Szwecji czy Finlandii jest to 80-90 proc., a u naszych południowych sąsiadów czyli Czechach i Słowacji ok. 50 proc.

W 2009 r. w ramach kampanii "Dyskontowe ceny w Tesco" sieć planuje wprowadzić do swoich sklepów, ok. 1000 marek własnych w 40 kategoriach produktowych. - W pierwszej fazie pojawi się 700 artykułów, w drugiej fazie chcemy systematycznie, w ciągu kilku miesięcy wprowadzić dodatkowe 300 produktów sieciowych - wyjaśnia Anna Matlak.

Nowe marki mają być pozycjonowane w segmencie jakościowym i cenowym, który będzie oscylował pomiędzy markami Tesco Value a Tesco Standard. - Proponowane marki mają być odpowiednikami dla wyrobów markowych, muszą więc mieć odpowiednio wysoką jakość i relatywnie niska cenę - tłumaczy przedstawicielka Tesco.

Wśród nowych produktów znalazła się zarówno żywność (m.in. nabiał, słodycze, przekąski, ryby, kawa i herbata, wody i napoje, mąka, makaron, kasza, wędliny), jak i kosmetyki oraz chemia gospodarcza (np. proszki do prania, płyny do płukania, mydło w płynie, itp.), czyli produkty codziennego użytku.

Nowe marki w dyskontowych cenach dostępne będą we wszystkich formatach sklepów Tesco w Polsce. Pełną gamę ponad 700 nowych produktów, będzie można kupić w 53 hipermarketach Tesco na 323 działających obecnie sklepów. W pozostałych formatach, w tym także i w Savii, będzie można je kupić w mniejszym asortymencie.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dalajlama 10-03-2009, 21:14:
Trochę późno się obudzili... a braki na półkach i kolejki do kas kiedy załatwią?...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH