REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nowa strategia Lekkerlandu przynosi efekty. Obroty w roku 2009 wzrosły

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 28-04-2010, 12:07
Nowa strategia Lekkerlandu przynosi efekty. Obroty w roku 2009 wzrosły

W roku 2009 firma Lekkerland AG & Co. KG, hurtowy dostawca artykułów typu convenience, zwiększyła obroty o 3,5 proc. do poziomu 12 mld euro. - Biorąc pod uwagę trudną sytuację gospodarczą w Europie, jesteśmy z tego wyniku bardzo zadowoleni - mówi Christian Berner, CEO Grupy Lekkerland.

REKLAMA

- W ramach naszej strategii „Agenda for Growth" udało nam się odpowiednio wcześnie zareagować na zjawisko ograniczania zakupów przez konsumentów korzystających z zaopatrywanych przez nas kanałów dystrybucji. Dzięki temu w roku 2009 mogliśmy ograniczyć wpływ kryzysu finansowego i gospodarczego na naszą działalność - dodaje Christian Berner.

W całej Europie zmalała sprzedaż produktów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych. Przedsięwzięte w odpowiednim czasie środki oraz optymalizacja kosztów umożliwiły wzrost zysku EBIT o 3,7 proc. do poziomu 85 mln euro.

W 2009 roku firma Lekkerland w ramach pierwszego filaru strategii „Agenda for Growth", jakim jest wzrost w istniejących segmentach klientów, stale poszerzała ofertę profesjonalnych usług doradczych z zakresu zarządzania kategoriami produktów. Wprowadzenie nowego systemu zarządzania kontaktami z klientami (CRM) pozwoliło na dalszą optymalizację usług doradczych świadczonych przez przedstawicieli handlowych Lekkerland.

Rozbudowa nowych asortymentów to drugi filar, na którym oparta jest strategia rozwoju. Cel ten udało się osiągnąć w wyniku działań podejmowanych przez stworzony w roku 2008 dział Lekkerland Food Intelligence, a także poprzez zwiększoną koncentrację na markach własnych. Kolejne kroki, jakie podjęto, to wprowadzenie innowacyjnych produktów z zakresu obsługi transakcji elektronicznych (e-va), a także celowane działania promocyjne, jakimi Lekkerland wspierał swoich klientów.

W roku 2009 zmieniona została struktura dystrybucji na terenie Niemiec po to, aby jeszcze efektywniej obsługiwać klientów. - Ważne było dla nas utrzymanie jakości, a nawet jej podnoszenie, mimo wprowadzania oszczędności. To główny cel naszej strategii - mówi Christian Berner. W związku z powyższym w roku 2009 część zadań z zakresu obsługi informatycznej została zlecona firmie zewnętrznej, Atos Origin, tak aby Lekkerland mógł działać jeszcze bardziej elastycznie.

W tym samym celu wdrożone zostało oprogramowanie PTV Intertour, służące do planowania tras dystrybucyjnych. Z jego pomocą możliwe jest optymalne rozdzielanie bieżących zamówień na poszczególne trasy z uwzględnieniem indywidualnych oczekiwań klientów, możliwości załadunkowych pojazdów i czasu postoju. Proces wdrażania oprogramowania PTV Intertour został już zakończony w Szwajcarii i Czechach, a w Niemczech zostanie zakończony w połowie roku 2010.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • była klientka 2 20-05-2010, 16:20:
Również twierdzę że ta firma jest w tej chwili beznadziejna.Jestem z Opola i dopóki mieli własny transport , a nie wynajmowali jakis przewoźników było wszystko w porządku.Zawsze ten sam kierowca,punktualny i bardzo uczciwy.Nigdy nie miałam żadnych obaw że towar nie dojedzie na czas czy czegoś bedzie brakować.Kierowca był miły i pomocny.Można z nim było wszystko załatwić i wyjaśnić.Ci wynajęci dostawcy byli niemili ,ciągle im się spieszyło, często występowały braki i pomyłki w dostawach.Kierownik oddziału równiez wydawał mi się mało kompetentny(pan Marek).Dzwoniłam kilka razy to nie potrafił odpowiedziec mi na nic.Raz miałam dostawę o 7 rano, a za tydzień np o 17.Dlatego nie współpracuję już z firmą Lekkerland , ale miło wspominam dziewczyny u których zamawiało się towar,pana Darka-przedstawiciela i pana Tomka-kierowcę, który dopóki jeździł to było ok
  • key 20-05-2010, 15:31:
Amen
  • byłya klientka 20-05-2010, 13:48:
Stek bzdur i propaganda! Ta firma zeszła na psy , do tego stopnia ,iż nie dało się dłużej współpracować. W ostatnim okresie realizowali 40-50% tego co zamawiałam, tłumacząc to brakiem na stanie i tak w kółko. Poza tym przez lata był u mnie zawsze ten sam kierowca, o tej samej porze, można było prawie zegarek regulować. Obecnie zrezygnowali ze swojego transportu i wynajmują obcy, a Ci z kolei jeżdżą jak chcą i kiedy chcą. Nie byłam wstanie przewidzieć kiedy dotrze moja dostawa, do tego chamscy i niegrzeczni, bo zawsze im się spieszy . Tak więc cały artykuł to kłamstwa, ta firma idzie po równi pochyłej!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH