Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowa ustawa o prawach konsumenta istotna dla sektora e-commerce

  • Autor: KlauzuleNiedozwolone.pl / dlahandlu.pl
  • Data: 20-01-2014, 11:26

13 czerwca 2014 r. zmieni się prawo e-commerce w Polsce. W tym dniu ma wejść w życie nowa ustawa o prawach konsumenta, która wydłuży m.in. termin na odstąpienie od umowy zawartej w sklepie internetowym do 14 dni. Jakie znaczenie będą miały zmiany dla sprzedawcy internetowego?

Nowa ustawa o prawach konsumentów dostosuje nas do wymogów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumentów. Dzięki tej dyrektywie we wszystkich Państwach Członkowskich konsumenci będą mieli w zasadzie takie same prawa i nie będzie tutaj miało znaczenia, czy kupujemy np. telewizor w Polsce, czy w Niemczech.

Poza wydłużeniem terminu na odstąpienie od umowy do 14 dni, ustawa wprowadzi m.in. nową szerszą definicję konsumenta oraz szereg dodatkowych obowiązków informacyjnych, które zobowiązani będą spełnić sprzedawcy internetowi.

- Nie będzie trzeba na przykład dołączać do każdej paczki papierowego wyciągu informacyjnego z danymi transakcji - sprzedawca będzie mógł wysłać go drogą mailową. Jeśli jednak tego nie zrobi, to konsument będzie mógł odstąpić od umowy bez podawania przyczyny nawet w ciągu 12 miesięcy - tłumaczy Maciej Chwaliński z serwisu prawnego Prawoecommerce.pl.

Co istotne ustawa uchyli także dwie dotychczas podstawowe ustawy regulujące zasady sprzedaży przez internet, które regulowały między innymi tak wrażliwe kwestie jak reklamacje, czy zwroty towarów.

Warto pamiętać, że zgodnie z obecnym projektem ustawy o prawach konsumenta do umów sprzedaży zawartych przed wejściem w życie nowej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe.

- W praktyce oznacza to tyle, że sprzedawcy internetowi powinni od 13 czerwca 2014 r. udostępniać klientom na stronach swojego sklepu dwa regulaminy. Pierwszy byłby oparty na przepisach dotychczasowych i dotyczyłby umów sprzedaży zawartych do 12 czerwca 2014 r. włącznie. Natomiast drugi dotyczyłby umów zawartych od dnia 13 czerwca 2014 r. i musiałby być już zgodny z nową ustawą o prawach konsmenta. - tłumaczy Rafał Bugajski z serwisu Prokonsumencki.pl.

- Z uwagi na to, że okres ochrony klienta z tytułu niezgodności towaru z umową trwa co najmniej dwa lata, to również przez taki okres należałoby udostępnić oba regulaminy - dodaje.

Ustawa o prawach konsumenta zmieni znacząco zasady sprzedaży towarów przez internet, dlatego sprzedawcy internetowi, ale i konsumenci powinni już teraz przygotować się na nadchodzące zmiany.

Ustawa właśnie trafiła do Sejmu. Zgodnie z dyrektywą musi wejść w życie najpóźniej 13 czerwca 2014 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.