Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowakowski, PIH: Czy wydawca bonów Sodexo faworyzuje jedną sieć sklepów?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2017, 13:14
Nowakowski, PIH: Czy wydawca bonów Sodexo faworyzuje jedną sieć sklepów?
Waldemar Nowakowski, PIH: Premier została wprowadzona w błąd w sprawie franczyzy Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu fot. PTWP

W obiegu pojawiły się bony Sodexo z nadrukiem reklamowym Biedronki na rewersach. Dodatkowo kupony te objęte są komunikacją zwiększającą nominalną ich wartość o 10%, ale tylko w sieci sklepów Biedronka - informuje Polska Izba Handlu.

Polska Izba Handlu uważa, że takie działania mogą łamać przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Przede wszystkim przez utrudnianie innym, a szczególnie małym przedsiębiorcom dostępu do rynku przez emitowanie bonów w cenie przewyższającej wartość nominalną. Naginać tę ustawę może działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru określonego sklepu, gdyż Sodexo oferuje do realizacji w sklepach innych niż sklepy Biedronki bony z ofertą reklamową Biedronki, komunikującą wyższą wartość tych bonów wyłącznie w tej sieci dyskontów. 

- To czyni inne sklepy ofiarą naruszenia konkurencji. Albo zdecydują się realizować bony w swoich sklepach, a co za tym idzie dopuścić do reklamowania w swoich sklepach Biedronki, albo zrezygnują z możliwości realizacji tych bonów, co również powoduje, że znajdą się oni w gorszej sytuacji rynkowej niż ten dyskont. Nawet gdyby w mniejszych sklepach towary wskazane na bonach jako promocyjne były w takiej samej promocyjnej cenie, to najprawdopodobniej nie są w stanie dotrzeć z tą informacją w adekwatny sposób co poprzez bony Sodexo. Jeżeli sieci lub indywidualne sklepy spożywcze nie będą chciały reklamować oferty dyskontów, może się okazać, że bony Sodexo będą dostępne wyłącznie w Biedronce, konkurenci zostaną pozbawieni możliwości skorzystania z tej formy sprzedaży – komentuje Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu. 

Polska Izba Handlu zwraca uwagę, że jest to działanie mające charakter ograniczania dostępu do rynku i rozważa zwrócenie się do UOKiK o zbadanie tego procederu jako naruszającego przepisy antymonopolowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • maf 19-10-2017, 16:00:
a może w międzyczasie wymyślić coś jeszcze sprytniejszego? Korzysta póki co B. i konsument (używający bonów), a tak to ani B, ani konsument. Więc może rzeczywiście sięgnąc warto po coś sprytniejszego... Wtedy z pewnościąbędzie więcej uszczęśliwionych... Po co robić mniej, jak można więcej?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 213) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH