Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Nowe promocje w sklepach to efekt zakazu handlu w niedziele

Zakaz handlu w niedziele wprowadził nowy zwyczaj, czyli sobotnie zakupy z promocją - wskazują eksperci rynku handlu detalicznego.

Nowe promocje w sklepach to efekt zakazu handlu w niedziele
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 24-07-2019, 10:03

Wskazując na różnice dotyczące zwyczajów wyprzedażowych między europejskimi krajami, dyrektor generalny Stowarzyszenia Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) Radosław Knap powiedział PAP, że "w niektórych państwach, np. we Francji okresy wyprzedaży są ściśle regulowane przez prawo, w innych to wieloletnie tradycje lub regulacje branżowe". Dodał, że w Polsce nie ma sztywnych regulacji prawnych odnośnie okresów wyprzedaży", mogą one trwać de facto cały rok.

Eksperci Rady podkreślają, że konsumenci oczekują od handlowców częstych wyprzedaży lub oferowania im stałych rabatów, a temu rynek nie zawsze jest w stanie sprostać. "Można więc zaryzykować stwierdzenie, że okresy wyprzedażowe, które zwykle przypadają dwa razy do roku i wiążą się z wyprzedażą odpowiednio kolekcji wiosenno-letniej oraz jesienno-zimowej cieszą się coraz mniejszą popularnością" - wskazują.

Według nich klienci chcą nie tylko coraz większych akcji rabatowych przez prawie cały rok, ale także rabatów lojalnościowych, a przy tym coraz większej procentowej obniżki wobec cen regularnych. "Podobny trend widoczny jest także na Zachodzie" - wskazał Knap.

W opinii ekspertów, mimo że w Polsce nie ma uregulowanej polityki wyprzedażowej, spory wpływ na nowe zakupowe zwyczaje Polaków wprowadziła ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele. Jak powiedział PAP dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu Maciej Ptaszyński, trend promocji weekendowych pojawił się po wprowadzeniu ograniczenia handlu w niedziele. Chodzi o przyzwyczajenie polskiego klienta, że zakupy robi w sobotę, zwłaszcza w dyskoncie. "Duże sieci dyskontowe cały czas prowadzą wojnę cenową, w której stosują różne metody marketingowe, w tym również wyprzedaże sezonowe" - powiedział.

Ptaszyński nie sądzi, by "handlowcy rozwijali strategię marketingową w stronę wyprzedaży sezonowych", raczej będą bardziej stawiać sprzedaż internetową.

Polska Izba Handlu działa od 1997 roku, zrzesza około 30 tys. sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG, a także usługowe.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 240 firm z branży nieruchomości handlowych (centrów oraz ulic handlowych). Polska Rada Centrów Handlowych jest narodowym partnerem International Council of Shopping Centers (ICSC). Działa w Polsce od 2003 r. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FMCG RSS ALERT    /    zakaz handlu RSS ALERT    /    PRCH RSS ALERT    /    Radosław Knap RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • adam 2019-07-26 11:45:18
    Próbują tuszować negatywne skutki zakazu handlu, ale nie uda im się. Wszyscy widzą jak wpływ ma ten zakaz na naszą gospodarkę.
  • filippo 2019-07-26 15:03:48
    Co mi po tych ich promocjach jak nie mogę w spokoju zrobić zakupów w dzień w który mi to najbardziej odpowiada - niedzielę? Paranoja, poza tym i tak na te wyprzedaże to trzeba iść o 7 rano żeby coś jeszcze dostać.
  • Markos 2019-07-29 14:54:48
    Tak jak zakaz handlu miał pomagać małym sklepom, a to był tylko pretekst, efekt widać, że jest odwrotny, tak samo z tymi cenami, nawet jeśli są mniejsze to jest to chwilowe, ja tam i tak nie wiedzę tych super promocji, wręcz odwrotnie raczej jest drożej, w końcu sklepy zarabiają o jeden dzień mniej i to jeszcze weekendowy to muszą sobie to jakoś odbić.
  • trojanek 2019-07-30 23:16:13
    taaa.. zmiany na lepsze po byku.. zwykle sciemy by pozyskac klienta,, a ze traca male sklepiki to juz nikt nie widzi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.