Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe przepisy wyrównają ryzyko przy współpracy przetwórców z sieciami

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2010, 12:46
Nowe przepisy wyrównają ryzyko przy współpracy przetwórców z sieciami

Praca nad tezami do ustawy mającej regulować relacje między sieciami handlowymi a przetwórcami żywności trwają od pewnego czasu. Projekt jest już konsultowany w organizacjach wchodzących w skład Rady Gospodarki Żywnościowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ).

Rada Gospodarki Żywnościowej (RGŻ), jako ciało doradcze Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowuje tezy mające stanowić merytoryczne założenia do ustawy regulującej relacje między sieciami handlowymi a przetwórcami żywności. - Najprawdopodobniej na początku września zwołane zostanie posiedzenie komitetu ekonomicznego RGŻ. Wtedy będzie czas na pierwszą dyskusję na temat projektu - zapowiada Andrzej Gantner. - Tezy do ustawy muszą być przygotowane bardzo starannie, ponieważ wszyscy jesteśmy za swobodą działalności gospodarczej. Zgadzamy się również co do tego, że im mniej ingerencji państwa w działalność gospodarczą, tym lepiej - podkreśla.

Zaznacza, że ustawa nie może dyskryminować ani sieci handlowych, ani producentów żywności. - Przemysł spożywczy i handel to partnerzy. Chodzi nam tylko o to, aby ryzyko we współpracy rozłożyć równomiernie na obie strony - mówi dyrektor PFPŻ. - Sytuacja, w której całe ryzyko przerzucane jest na nas, bez żadnego uzasadnienia z punktu widzenia procesu gospodarczego, jakim jest kupno i sprzedaż, jest nieakceptowalna - dodaje.

Co zrobić, żeby unormować relacje między przetwórcami a handlem? - Chodzi np. o ekwiwalentność pewnych usług. Dostawcy powinni płacić za usługi, co do których są pewni, że chcą z nich korzystać. Nie może być tak, że są one z góry narzucane, że wartość danej usługi nie jest współmierna do jej korzyści - uważa Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso. - Jeżeli sieć chce nam sprzedać usługę, taką jak miejsce w gazetce reklamowej, cena tego miejsca musi być adekwatna do korzyści, jakie oferuje gazetka. Ważną kwestią jest też to, że obecność w tego typu materiałach musi być dobrowolna - dodaje Andrzej Gantner.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kibic 28-08-2010, 20:22:
I tak jest to skazane na niepowodzenie. Tzw sieci zachodnie i tak "wydoją" z producentów żywności to co chcą /z wyjątkiem koncernów miedzynarodowych np. Danone czy Unilever/. Rząd dopuścił do niekontrolowanej ilości sklepów wielkopowierzchniowych w centrach miast co spowodowało że praktycznie przestał istnieć rodzimy handel a jak jeszcze istnieje to ledwo zipie. Więc mogą sobie ustalać.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH