REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nowe przepisy wyrównają ryzyko przy współpracy przetwórców z sieciami

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2010, 12:46
Nowe przepisy wyrównają ryzyko przy współpracy przetwórców z sieciami

Praca nad tezami do ustawy mającej regulować relacje między sieciami handlowymi a przetwórcami żywności trwają od pewnego czasu. Projekt jest już konsultowany w organizacjach wchodzących w skład Rady Gospodarki Żywnościowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ).

REKLAMA

Rada Gospodarki Żywnościowej (RGŻ), jako ciało doradcze Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowuje tezy mające stanowić merytoryczne założenia do ustawy regulującej relacje między sieciami handlowymi a przetwórcami żywności. - Najprawdopodobniej na początku września zwołane zostanie posiedzenie komitetu ekonomicznego RGŻ. Wtedy będzie czas na pierwszą dyskusję na temat projektu - zapowiada Andrzej Gantner. - Tezy do ustawy muszą być przygotowane bardzo starannie, ponieważ wszyscy jesteśmy za swobodą działalności gospodarczej. Zgadzamy się również co do tego, że im mniej ingerencji państwa w działalność gospodarczą, tym lepiej - podkreśla.

Zaznacza, że ustawa nie może dyskryminować ani sieci handlowych, ani producentów żywności. - Przemysł spożywczy i handel to partnerzy. Chodzi nam tylko o to, aby ryzyko we współpracy rozłożyć równomiernie na obie strony - mówi dyrektor PFPŻ. - Sytuacja, w której całe ryzyko przerzucane jest na nas, bez żadnego uzasadnienia z punktu widzenia procesu gospodarczego, jakim jest kupno i sprzedaż, jest nieakceptowalna - dodaje.

Co zrobić, żeby unormować relacje między przetwórcami a handlem? - Chodzi np. o ekwiwalentność pewnych usług. Dostawcy powinni płacić za usługi, co do których są pewni, że chcą z nich korzystać. Nie może być tak, że są one z góry narzucane, że wartość danej usługi nie jest współmierna do jej korzyści - uważa Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso. - Jeżeli sieć chce nam sprzedać usługę, taką jak miejsce w gazetce reklamowej, cena tego miejsca musi być adekwatna do korzyści, jakie oferuje gazetka. Ważną kwestią jest też to, że obecność w tego typu materiałach musi być dobrowolna - dodaje Andrzej Gantner.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kibic 28-08-2010, 20:22:
I tak jest to skazane na niepowodzenie. Tzw sieci zachodnie i tak "wydoją" z producentów żywności to co chcą /z wyjątkiem koncernów miedzynarodowych np. Danone czy Unilever/. Rząd dopuścił do niekontrolowanej ilości sklepów wielkopowierzchniowych w centrach miast co spowodowało że praktycznie przestał istnieć rodzimy handel a jak jeszcze istnieje to ledwo zipie. Więc mogą sobie ustalać.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH