Nowe sieci handlowe wejdą na polski rynek

W 2013 roku na polski rynek weszły 23 nowe, międzynarodowe sieci handlowe. Według badań firmy CBRE w 2014 r. 14 proc. międzynarodowych sieci planuje ekspansję w Polsce w 2014 r. Rynkiem najbardziej atrakcyjnym dla operatorów handlowych w br. będą jednak nasi zachodni sąsiedzi.
Niemcy, w których 40 proc. międzynarodowych firm z sektora retail zamierza otworzyć sklepy w 2014 r., są najbardziej popularnym rynkiem handlowym na świecie. Najbardziej aktywni pod kątem planów ekspansji na dużą skalę są najemcy z USA - zgodnie z badaniem CBRE, międzynarodowej firmy doradczej na rynku nieruchomości.
Niemcy zdecydowanie wyprzedzają Francję, Wielką Brytanię, Austrię i Chiny w rankingu najpopularniejszych rynków powierzchni handlowych na świecie. Międzynarodowych najemców przyciąga możliwość wzięcia na celownik 20 dużych miast na pojedynczym rynku. Ponad 40 proc. najemców handlowych planuje otworzyć sklepy w Niemczech w 2014 r., a jeżeli weźmiemy pod uwagę jedynie firmy z Europy, liczba ta rośnie do 70 proc. Niemcy są zarazem drugim największym celem dla najemców amerykańskich.
Ilość firm planujących ekspansję na dużą skalę zwiększyła się znacznie w 2014 r., odzwierciedlając rodzące się na nowo zaufanie na globalnych rynkach handlowych. Ponad jedna trzecia (35 proc.) najemców zamierza poszerzyć portfolio sklepów o 40 lokali lub więcej w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Spośród tych, którzy planują otworzyć 40 i więcej lokalizacji, najwyższą aktywność można zaobserwować w przypadku marek odzieżowych ze średniej i wyższej półki - na każdą z tych branż przypada jedna trzecia aktywności.
- Wzrost zaufania i ożywienie w międzynarodowej społeczności najemców handlowych zaowocowały powrotem planów ekspansji na dużą skalę. Chociaż tempo wzrostu spadło w ostatnich latach, najemcy działający globalnie jasno wyrażają zainteresowanie inwestycjami w sieci obiektów handlowych w 2014 r. Szeroki zakres rynków, które wybierają, podkreśla stałe znaczenie ekspansji międzynarodowej. Niemcy zajmują czołową pozycję, jako rynek cieszący się największym zainteresowaniem najemców w bieżącym roku. Atrakcyjność tego rynku odzwierciedla siłę i skalę gospodarki oraz sukcesy dużych marek nowo przybyłych na rynek - wyjaśnia Peter Gold, dyrektor międzynarodowego działu powierzchni handlowych w CBRE.
W przypadku Polski w 2013 r. odnotowano wejście 23 nowych, międzynarodowych sieci handlowych na nasz rynek. Najwięcej najemców pojawiło się w sektorze odzieżowym - 13 firm, wśród których można wymienić marki takie, jak: Karl Lagerfeld, H.E. by Mango, Hollister, Manila Grace czy Armani Jeans. Aktywnością wykazały się także sieci handlowe oferujące artykuły wyposażenia wnętrz - 4 marki: H&M Home, Ixina, Present Time, czy Laura Ashley.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)