REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nowe technologie będą coraz śmielej wchodzić do sklepów na stacjach paliw

  • Autor: ŁS, PJ, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2014, 14:21
Nowe technologie będą coraz śmielej wchodzić do sklepów na stacjach paliw
Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska (fot. Piotr Krol)

- Innowacje będą dotyczyły głównie płatności, a tym samym szybkości obsługi klienta. Wielkość naszych sklepów, dość ograniczony asortyment, a także rodzaj i szybkość zakupów, ograniczają potrzeby posiadania szeroko rozumianych technologii sprzedażowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska.

REKLAMA

Jak wygląda przyszłość stacji?

To pytanie, co będzie za kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat. Jest to pytanie najtrudniejsze, bo jest mocno związane z dynamicznie rozwijającymi się technologiami. Co ciekawe, wiele odkryć wykorzystywanych w branży auto-moto powstało poza laboratoriami koncernów samochodowych. Wiele z tych technologii to rozwiązania, które powstały w wojskowych jednostkach badawczych, czy firmach telekomunikacyjnych. Dobrym przykładem są technologie mobilne, np. nawigacja GPS. To, że dzisiaj na rynku mamy samochody elektryczne, to głównie zasługa rozwoju badań nad bateriami dla urządzeń przenośnych, czyli telefonów i laptopów. Obecnie trudno porównać dzisiejszy telefon z tym, jak on wyglądał jeszcze dziesięć lat temu. Technologie nadal będą się zmieniać, a wraz z nimi będzie zmieniać się otoczenie, w tym handel. Polska nie jest liderem w rozwoju nowych technologii, więc zmiany będą zachodzić wolniej, niż w USA czy Europie Zachodniej. Każdy na rynku musi jednak myśleć o wszelkich alternatywach. Nie można jak Kodak, czy Polaroid, zostać zaskoczonym tym, że pojawiają się jakieś nowe rozwiązania w zupełnie innej dziedzinie.

Obserwujemy rynek, to co się na nim dzieje i pojawiające się nowe trendy. Nasza strategia opiera się na planach raczej średniookresowych i krótkookresowych, natomiast właściciele patrzą też na to, co jest przewidywane za 10-15 lat. Nasz właściciel działa w USA i Kanadzie głównie na rynku sklepów, które sprzedają także paliwo, korzystają z dogodnej lokalizacji, żeby przyciągnąć klientów zmotoryzowanych. Mamy więc ciekawy poligon do eksperymentów i testów nowych rozwiązań dotyczących sprzedaży.

Nowe technologie będą coraz śmielej wchodzić na stacje paliw?

Innowacje będą dotyczyły głównie płatności, a tym samym szybkości obsługi klienta. Wielkość naszych sklepów, dość ograniczony asortyment, a także rodzaj i szybkość zakupów, ograniczają potrzeby posiadania szeroko rozumianych technologii sprzedażowych. Na pewno najbardziej istotne są dla nas technologie związane z przyspieszeniem transakcji. Do nas ludzie przyjeżdżają, bo albo jadą z punktu A do B, albo zajeżdżają na stację paliw po drodze do domu, żeby kupić np. papierosy, gazety, mleko i bułki, bo im się spieszy, a nie chcą jechać do supermarketu, gdzie trzeba szukać miejsca parkingowego. Kupują dwie-trzy rzeczy i jadą dalej. Tym samym wszystko, co jest związane z przyspieszeniem transakcji na pewno będzie mile widziane. Mówimy tutaj np. o technologiach OPT, czyli samodzielnego płacenia za paliwo przy dystrybutorze, które ograniczają potrzebę w ogóle wchodzenia do sklepu, o płatnościach bezgotówkowych, etc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH