Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe technologie mogą zrewolucjonizować tradycyjny handel

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-03-2016, 13:36
Nowe technologie  mogą zrewolucjonizować tradycyjny handel
Fot. shutterstock

Urządzenia umożliwiające analizę danych o klientach i ich preferencjach oraz oferujące nowe sposoby komunikacji z nimi, już niebawem mogą zrewolucjonizować tradycyjny handel. Dają możliwość odpowiadania na potrzeby nowego typu klientów – wymagających, niecierpliwych i mało lojalnych.

Wprowadzenie nowych technologii opartych o mikrotargetowanie na szerszą skalę może dokonać całkowitego przewrotu w planowaniu działań promocyjnych skierowanych do klientów sieci detalicznych, ich obsłudze czy w sposobie komunikacji z konsumentami. Nowe rozwiązania bazujące na analizie zachowań konsumenckich, coraz częściej pojawiają się w naszym otoczeniu.

Usługi analityczne bazujące na takich narzędziach jak specjalne routery wi-fi czy beacony mogą się okazać nadzieją dla tradycyjnego handlu. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte, autorów raportu "The Deloitte Consumer Review. Digital Predictions 2015” , zainteresowanie wykorzystaniem nowoczesnych technologii w handlu będzie się koncentrować m.in. wokół małych urządzeń, które nieustannie sygnalizują swoją obecność i mają możliwość precyzyjnego lokalizowania klienta. Również firma Edelman wskazuje beacony jako technologię, którą warto uważnie obserwować z myślą o ich wykorzystaniu.

Handel tradycyjny, będący wciąż jednym z głównych motorów światowych gospodarek, coraz boleśniej boryka się z utratą klientów na rzecz e-commerce. Ponadto, wzrastające wydatki na reklamę, która nadal pozostaje podstawowym sposobem pozyskiwania klientów w handlu detalicznym oraz silne konkurowanie ceną powodują nieprzerwany spadek marż. Do tego klienci wraz z pojawieniem się sklepów internetowych zaczęli uprawiać showrooming, czyli chodzenie na zakupy ze smartfonem, by obejrzeć produkt i od razu na miejscu sprawdzić, gdzie w internecie mogą znaleźć go najtaniej, co bardzo szybko stało się kolejnym zagrożeniem dla tradycyjnego biznesu opartego o handel czy usługi. Niestety, utrata klientów w handlu tradycyjnym na rzecz e-commerce, będzie rosnąć, głównie dzięki zautomatyzowanym procesom marketingowym sklepów internetowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH