Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Nowe technologie zmieniają oblicze handlu i doświadczenia konsumentów

Technologia ma coraz większy wpływ na nasze doświadczenia i zwyczaje zakupowe zarówno w świecie online, jak i w offline. Wpływa ona na sposób, w jaki konsumenci odkrywają produkty oraz sklepy, na ich proces zakupowy, a także sposób dokonywania zakupów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Ewa Rybołowicz, Retailer Services Director w Nielsenie.

Nowe technologie zmieniają oblicze handlu i doświadczenia konsumentów
fot. shutterstock

 - Technologia sprawia, że zakupy mogą stać się coraz bardziej spersonalizowane i interaktywne. A tego właśnie w coraz większym stopniu oczekują współcześni konsumenci – dodaje Ewa Rybołowicz z Nielsena.

Według amerykańskiej firmy informatycznej Cisco trendy technologiczne na 2019 r. to sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i blokchain. Ale same technologie nie wystarczą. Eksperci KPMG podkreślają, że z jednej strony rosnące oczekiwania i potrzeby konsumentów w połączeniu z nieustająco rozwijającymi się technologiami, stworzyły niezrównane możliwości dla firm, ale z drugiej wymuszają na przedsiębiorstwach zmiany sposobu zarządzania całym procesem sprzedaży i komunikacji z klientami. 

Ewa Rybołowicz tłumaczy, że w dzisiejszym świecie konsumenci są zalani informacjami marketingowymi, a jednocześnie nie lubią tracić czasu na poszukiwania produktów. Dlatego odpowiednie rekomendacje, spersonalizowane oferty i łatwa ścieżka dostępu do wybranych produktów są tym, czego konsumenci potrzebują. - Blisko 60% przedstawicieli kadry zarządzającej z różnorodnych firm przyznaje, iż faktycznie wierzy, że personalizacja jest bardzo ważna, ale brak im narzędzi i możliwości, aby móc wdrożyć ją na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej konsumentów. Z pomocą przychodzą dostępne już dziś rozwiązania technologiczne, pytanie tylko jak i które wykorzystać w konkretnej sytuacji – mówi. 

– Co więcej nowoczesna technologia pozwala na znacznie więcej niż dotarcie ze spersonalizowaną ofertą do właściwego konsumenta. Technologia pozwala nam obcować z marką i „wypróbować” produkt bez wyjścia z domu. Dzięki smartfonom i kamerom w nich zainstalowanych możemy sprawdzić, który podkład do twarzy lub lakier najlepiej pasuje do naszej karnacji, łatwo i szybko znaleźć koszulę czy dżinsy, które spodobały nam się na ulubionym aktorze czy też porównać ceny produktu w różnych sklepach – dodaje ekspertka. 

więcej informacji:

Ewa Rybołowicz RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    nowe technologie RSS ALERT    /    nowe technologie w handlu RSS ALERT    /    Jacek Palec RSS ALERT    /    Cisco RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Mr. Max 2019-01-20 22:18:58
    Ten artykuł jest o sprawach oczywistych w zmieniającym się świecie. Szkoda, że skepy tego nie dostrzegają. Jest jeszcze bardzo wiele do zrobienia, aby spełnić najprostsze oczekiwania klientów. Jak na razie to handlowcy na siłę narzucają stare metody sprzedaży.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.52.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.