Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe trendy w branżach print i retail

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-01-2015, 13:20
Nowe trendy w branżach print i retail
Anna Przybylska, Managing Director w Paperhat Poland (fot. mat. pras.)

Rok 2015 jest przez wielu ekspertów marketingu zapowiadany jako bardzo dynamiczny i skupiony na rozwoju nowych technologii. Do pewnego stopnia takie tendencje mają swoje odbicie w branżach print i retail - zwraca uwagę Anna Przybylska, Managing Director w Paperhat Poland.

Na branżę retail wpływ będzie miał przede wszystkim rozwój digital signage, czyli wszelkiego rodzaju elektronicznych nośników, które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości klientom znajdującym się w sklepie, placówce lub centrum handlowym. - W 2013 roku liczba nośników DS w Polsce była szacowana na ponad 60 tys. Jeszcze w roku 2010 było ich niecałe 20 000. Liczba ta systematycznie rośnie i w roku 2015 ten wzrost na pewno się utrzyma. Wynika to z coraz większych możliwości wykorzystania DS, które stają się coraz bardziej interaktywne. Śledzą ruch użytkownika, reagują na jego gesty, potrafią prezentować różną treść w zależności od tego co się dzieje w okolicy nośnika - wskazuje Anna Przybylska.

- Na znaczeniu zyska także komunikacja z klientem poprzez smartfona. To trend częściowo zbieżny z rozwojem digital signage. Smartfon jest urządzeniem bardzo funkcjonalnym, mamy go zawsze przy sobie, możemy przy jego pomocy przeglądać internet, dokonać płatności, czy - właśnie - dowiedzieć się o nowych ofertach czy promocjach. Wystarczy znaleźć się w odpowiednim miejscu, żeby poprzez wi-fi lub bluetooth dotarł do nas konkretny komunikat o ofercie sklepu, w pobliżu którego właśnie się znajdujemy. Można przypuszczać, że niedługo taką komunikację będą prowadziły nie tylko całe sklepy, ale też konkretne materiały POS umieszczone na przykład w hali hipermarketu zachęcające do odwiedzenia konkretnego stoiska - dodaje.

Nowoczesny marketing chce oddziaływać na wiele zmysłów konsumenta. - Ten trend jest i będzie szczególnie widoczny przede wszystkim w materiałach POS. A tych w jednym hipermarkecie znajduje się już dzisiaj około kilkunastu tysięcy. Konkurencja jest zatem ogromna - trzeba się odpowiednio wyróżnić. Materiały POS już wykorzystują wszystkie zmysły - odtwarzają muzykę, generują przyjemny zapach i dają możliwość dokładnego zapoznania się z produktem. Jest to tak zwany marketing sensoryczny, czyli angażujący wszystkie nasze zmysły. Jego wykorzystanie będzie w najbliższym czasie rosnąć, ponieważ w ogromnym chaosie komunikacyjnym pozyskanie uwagi konsumenta jest nie lada wyzwaniem - podkreśla Managing Director Paperhat Poland.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pie by apple 27-01-2015, 12:55:
Ojej. Cóż za pie rdolety. Ze smartfonem jest bariera. Jaka? Choćby taka, że to pole komentarza nie daje możliwości pytania na smartfonem.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH