Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe trendy w POS marketingu, czyli jak wyróżnić markę w sklepowym tłoku produktów

  • Autor: Paweł Kościelniak, Agencja Marketingu Zintegrowanego Notorius
  • Data: 19-10-2011, 12:48

W czasach, w których supermarkety i delikatesy stają się swoistą areną walki marketingowców, próbujących skierować uwagę konsumenta na określone, wcześniej dokładnie zaplanowane ścieżki zakupowe, niezwykle trudno jest wyróżnić produkt spośród innych marek. Choć może wydawać się to nieprawdopodobne, w jednym tylko hipermarkecie liczba materiałów promocyjnych szeregowanych ogólnie jako POS (z ang. Point of sale) oscyluje w granicach kilkunastu tysięcy.

 Nowoczesny marketing poszukuje więc rozwiązań, które w dżungli zakupowego raju pozwolą na zwrócenie uwagi klienta na naszą markę. Aby być atrakcyjnym, musimy pokazać coś nowego, wykreować niesamowitą, magiczną atmosferę wokół produktu, która sprawi, że zyskamy lojalnego, świadomego klienta. Dobry POS angażuje konsumenta, zachęcając go do zakupów. Angażuje emocje, wpływa na zmysły, generując aktywność zakupową.

Jednym z najnowszych pomysłów pozwalających na urozmaicenie klasycznych form POS jest wykorzystanie w promocji marketingu 5D. Spójna, przemyślana oraz odpowiednio wdrożona kampania zbudowana w oparciu o marketing sensoryczny pozwala na wykreowanie wokół produktu niesamowitej, magicznej atmosfery pozwalającej na zainteresowanie konsumentów oferowanym przez nas produktem. Zaangażowanie więcej niż jednego zmysłu powoduje wzrost lojalności konsumenta nawet o 30%, zaangażowanie powyżej 3 sprawia, że wartość ta wzrasta do 70%.

Niebanalną rolę w świecie marketingu sensorycznego odgrywa zapach. Jako główny i pierwotny zmysł może mieć silniejszą moc oddziaływania niż wzrok. Wyczuwane bodźce związane z zapachami są kierowane bezpośrednio do ludzkiego układu limbicznego, który odpowiada m.in. za emocje i wspomnienia. Naukowcy dowodzą, że tego typu emocje są niekontrolowane przez ludzki umysł, a do tego wszystkiego trafiają do niego podświadomie. Nic więc dziwnego, że rola zapachu, jako narzędzia marketingowego stale rośnie.

Jej potęgę w działaniach związanych z promocją sprzedaży ukazują badania przeprowadzone przez specjalistów marketingu sensorycznego. Potwierdzają one skuteczność wykorzystania zapachu jako narzędzia angażującego uwagę konsumentów. Wprowadzone do centrum handlowego słodkie nuty zapachowe spowodowały wzrost sprzedaży średnio o 70 dolarów na jednego klienta. Warto podkreślić, że nuty zapachowe wprowadzone do przestrzeni handlowej były tak małe, że nie wywołały jakiejkolwiek reakcji ze strony nieświadomych niczego handlowców i nie były wspierane żadnymi innymi działaniami marketingowymi. Nieprzypadkowo również wchodząc do supermarketu czujesz zapach świeżego pieczywa. Ten miły aromat towarzyszy Tobie przez cały czas zakupów i sprawia, że będzie Ci się miło kojarzył z tym miejscem. Dodatkowo również przypomni Tobie, że dawno niczego nie zjadłeś i skusi, byś włożył coś do koszyka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH