Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe zasady etykietowania żywności wyzwaniem dla e-commerce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-08-2012, 09:57

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności wprowadza wiele zmian w zakresie etykietowania żywności. Producenci produktów spożywczych będą mieli 3 lata na dostosowanie się do nowych zasad. Sprawa obejmuje jednak nie tylko producentów, ale również handlowców, a w szczególności coraz chętniej odwiedzane sklepy internetowe.

Jak tłumaczy Kamila Wrońska, country manager Brandbank, nowe zasady stanowią duże wyzwanie dla sektora e-commerce, który stanowi w naszym kraju 3,8% całego handlu, a jego udział wciąż dynamicznie rośnie. Właściciele sklepów internetowych, podobnie jak producenci produktów spożywczych, będą zobowiązani do przedstawienia pełnych i dokładnych informacji o produkcie, dodatkowo opatrzonymi odpowiednimi zdjęciami produktu.

- Istotną kwestią w tej sprawie będzie współpraca między dostawcami informacji o produktach a producentami tak, aby w efekcie właściciel sklepu internetowego otrzymał pełną, zgodną z nowymi wymogami informację o produkcie, którą zamieści na e-opakowaniu na stronie. Tak jak w sklepach stacjonarnych za dostosowanie się do nowych zasad i dostarczenie pełnej informacji o produkcie będą odpowiedzialni jego producenci, tak w e-commerce ta odpowiedzialność zostanie przeniesiona na właścicieli sklepów internetowych, których zadaniem będzie dokładne odwzorowanie informacji z etykiety na e-opakowaniu. Sklepom zależeć więc będzie na współpracy z producentami, którzy mają wdrożone odpowiednie rozwiązania usprawniające proces tworzenia, zarządzania i dystrybucji danych produktowych. Producenci artykułów spożywczych mogą skorzystać w tym zakresie z outsourcingu. Usługi takie świadczy np. firma Brandbank, która współpracuje zarówno z producentami, jak i największymi sieciami handlowymi takimi jak Tesco -wyjaśnia Kamila Wrońska.

Na dostosowanie się do nowych wymogów producenci dostali aż trzy lata. Rzecz dotyczy nie tylko dostosowania opakowań do zasad zawartych w rozporządzeniu. Pojawiają się także inne wyzwania, właśnie takie jak np. zmiany we współpracy z handlowcami internetowymi i potrzeba wdrożenia odpowiednich rozwiązań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • JemSwiadomie.pl 08-08-2012, 10:04:
Jestem za czytelną informacją
  • JemSwiadomie.pl 08-08-2012, 10:03:
Jestem za. Liczy się czytelna informacja dla konsumentów. Teraz to z lupą trzeba chodzić na zakupy a produktów źle oznakowanych jest dużo na rynku
  • przedsiębiorca 08-08-2012, 09:57:
Kolejna paranoja. Dojdzie do tego, że do każdej paczuszki opakowanego produktu trzeba będzie dołączać, doklejać rozkładankę albo książeczkę jak już to się dołącza do leków.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH