Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Nowy pomysł na promocję sieci handlowych przez zakaz handlu w niedziele

Strona 2 z 4


Autor: MondayNews
Data: 19-04-2018, 08:32

– Nie ma konieczności dystrybucji gazetek na bazarach czy giełdach samochodowych. Sieci reagują na zakaz handlu w niedziele, ale czynią to w inny sposób, np. poprzez wydłużone godziny otwarcia sklepów w piątki i soboty czy agresywniejszy format weekendowych promocji. Jeśli dana firma zdecydowałaby się jednak na takie rozwiązanie, warto byłoby wypróbować kilka metod dotarcia do klienta jednocześnie. Można np. rozkładać gazetki na stoiskach lub rozdawać je. Każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy – uważa Monika Rybczak, Business Unit Director w Hiper-com Poland.

Natomiast Andrzej Wojciechowicz z FMCG Business Consulting podkreśla, że dotarcie do klienta w jakikolwiek dodatkowy sposób zawsze jest ścieżką właściwą. Sieci chcą zakomunikować, że mają wyjątkową ofertę lub usługę. Jaką drogą to zrobią, zależy od tego, w którego odbiorcę celują. Jeżeli ważna jest dla nich np. grupa 60+, to bez wątpienia najlepszą metodą okaże się gazetka. Wtedy można nasilić dystrybucję, ale trzeba zwrócić uwagę na geo-socjologię regionu, w którym się działa.

Za, a nawet przeciw

– Wchodzenie z gazetkami na giełdy samochodowe czy bazary to dobry kierunek. Na pewno jest to dużo tańsze, niż kupienie za kilkaset tysięcy złotych czasu radiowo-telewizyjnego, powierzchni prasowej lub uruchamianie agencyjnej działalności w Internecie. Każdy ima się różnych możliwych środków, bo rzeczywiście interesy są zagrożone. A wskazane rozwiązanie jest powszechnie dostępne i w zasadzie adresowane do wszystkich kategorii konsumentów. Taka masowa perswazja promocyjna też działa. Ona nie wyklucza personalizacji, która odgrywa znaczenie, kiedy ktoś jest już w sklepie – stwierdza dr Maria Andrzej Faliński.

Według Andrzeja Wojciechowicza, gazetki nie zostaną wyparte. W dalszym ciągu będą miały swoje miejsce w marketingu. Jednak sieci mniej ich dystrybuują, a coraz więcej rozprowadzają poprzez standy w swoich sklepach. Prawdopodobnie wynika to z doświadczeń zebranych przez poszczególne firmy. Ekspert uważa, że trzeba poszukiwać nowych źródeł dystrybucji, ale nie jest przekonany, żeby to robić na giełdach czy bazarach. Jeśli miałby znaleźć zaletę tego rozwiązania, to wskazałby funkcjonowanie marki w świadomości klienta. Za każdym razem komunikowanie brandu, przypominanie o jego istnieniu i o promocjach, wywołuje konkretny efekt. Można też docierać do małżonek i partnerek kupujących, które nudzą się w tego typu miejscach, ale nie stanowią zbyt licznej grupy. Jeżeli ktoś jedzie na giełdę, to jest nią zainteresowany, a nie gazetką reklamową.

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    gazetki promocyjne RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Omega 2018-04-19 10:31:48
    Ta akcja powinna wyglądać teraz tak, że każdy dostawca supermarketu powinien otworzyć sklep, który w dni wolne od handlu byłby w stanie sam obsłużyć i wtedy, jakby taki supermarket chciał, aby jego produkty sprzedawać w sklepie takiego dostawcy, to na "dzień dobry": 0. Opłata za wejście do sklepu 1. Opłata półkowa, 2. Opłata za ekspozycję na palecie. 3. Opłata za stand, 3. Opłata marketingowa, itp. Wtedy markety poczułyby smak biznesu od tej drugiej strony.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.