Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowy system do mierzenia skuteczności reklamy zewnętrznej

  • Autor: PAP
  • Data: 02-02-2015, 12:05

Firmy z Gdyni stworzyły system do mierzenia skuteczności reklamy zewnętrznej. Innowacyjne urządzenie do monitorowania nośników reklamy - billboardów, reklamy wielkoformatowej, citylightów - ma pomóc w planowaniu bardziej skutecznych kampanii reklamowych.

Urządzenie (Outdoor Monitoring Device) skonstruowały firmy Bioseco i Outdoor Analytics z Pomorskiego Parku Naukowo Technologicznego w Gdyni. Dostarcza ono szczegółowych informacji na temat otoczenia wybranych reklam, np. liczby osób i pojazdów w zasięgu reklamy czy ilość "spojrzeń" przechodniów, z podziałem na ich wiek i płeć w określonych porach roku czy dnia.

Na narzędzie monitorowania zewnętrznych nośników reklamowych składają się specjalne oprogramowanie i spersonalizowany system komunikacji z użytkownikiem. Jeden z właścicieli firm Bioseco i Outdoor Analytics Krzysztof Paszek wskazał, że rozwiązanie jest przeznaczone dla właścicieli nośników reklamowych oraz dla firm zlecających kampanie reklamowe - bo dzięki niemu mogą mieć pełną informację o skuteczności dotarcia swojej reklamy. Twórcy urządzenia oceniają, że dotąd nie było tak precyzyjnego systemu do badania skuteczności reklamy zewnętrznej.

Paszek wyjaśnił, że w celach pomiarowych przy każdym nośniku reklamowym (billboard, reklama wielkoformatowa, citylight) umieszczane jest jedno lub kilka urządzeń, złożonych z kamery, obiektywu i minikomputera analizującego obraz. Takich urządzeń przy nośniku może być od jednego do nawet pięciu, w zależności od potrzeb.

Urządzenie może też liczyć samochody jadące "na reklamę", zmierzyć prędkość pojazdu oraz czas, w jakim reklamy znajdują się w zasięgu wzroku kierowcy i pasażera. System rozpoznaje tablice rejestracyjne, więc dane mogą uwzględniać województwo czy kraj pochodzenia pojazdów. Ruch pojazdów może być przedstawiony z podziałem na auta osobowe, ciężarowe, autobusy czy jednoślady. Te dane są analizowane od razu, w urządzeniu - nie są gromadzone i przechowywane (choćby ze względu na ochronę danych osobowych), a jedynie wprowadzane do zestawień statystycznych.

"Z tego urządzenia, dzięki wbudowanej karcie GSM albo poprzez bezpośrednie podłączenie do internetu, dane są od razu przekazywane do zainteresowanego klienta" - dodał Paszek.

Urządzenie było testowane w Gdańsku; w październiku i w listopadzie ubiegłego roku przy ulicy Długiej w miejscu zamontowanej dużej reklamy ściennej na kamienicy (tzw. siatki) - tam mierzony był ruch pieszy. Pomiary prowadzono też przy dużym i ruchliwym skrzyżowaniu ulic Hucisko-Wały Jagiellońskie w centrum Gdańska, gdzie wykorzystano dwa urządzenia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH