Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O lojalność klientów trzeba walczyć

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 24-06-2015, 16:22
O lojalność klientów trzeba walczyć

Konkurencja w sektorze handlu detalicznego jest dziś większa niż kiedykolwiek dotąd. Sklepy rywalizują między sobą o udział w rynku, a sytuację komplikuje dodatkowo rywalizacja między sklepami tradycyjnymi a internetowymi – uważa Mark Thomson, Director of Retail & Hospitality Solutions EMEA, Zebra Technologies.

Z ulic znika wiele sklepów, co świadczy o tym, że tradycyjne punkty handlowe nie radzą sobie tak dobrze jak sklepy internetowe ze względu na ograniczoną przestrzeń na produkty, wysokie koszty ogólne i mniejsze możliwości personalizacji obsługi. W rezultacie fizyczne sklepy muszą stać się w pewnym stopniu salonami wystawowymi, podczas gdy zamówienia i transakcje często odbywają się w Internecie. W takim środowisku detaliści posiadający wiele placówek fizycznych muszą znaleźć nowe sposoby, aby odbudować lojalność klientów sklepów tradycyjnych. Skuteczne budowanie lojalności online sprzedawcy zawdzięczają częściowo możliwości zbierania danych dotyczących zachowań zakupowych klientów w Internecie – od oglądania zakupionych produktów po informacje o tym, co klienci oglądali, ale nie kupili – i wykorzystania ich w celu prezentowania klientom wysoce spersonalizowanych przekazów i ofert. Tego rodzaju działania zorientowane na klienta kształtują bardziej lojalnych klientów, którzy ostatecznie wydają więcej, gdyż oferuje się im produkty i usługi, które ich rzeczywiście interesują.

W jaki sposób detaliści mogą stworzyć podobny standard obsługi także w sklepie tradycyjnym? Skutecznym rozwiązaniem może być Internet Rzeczy (IoT). Ta nowa technologia, określana jako zautomatyzowane przesyłanie informacji w sieci inteligentnych urządzeń z funkcją łączności bezprzewodowej, całkowicie zmienia proces zakupów w sklepach tradycyjnych. W tym artykule pokazujemy, w jaki sposób detaliści mogą wykorzystać Internet Rzeczy w celu budowania lojalności klientów oraz zapewniania w sklepie doskonałej obsługi na poziomie, który jeszcze niedawno był nieosiągalny.

Lokalizacja: strefy i pozycjonowanie

Systemy pozycjonowania w pomieszczeniach, takie jak nadajniki iBeacon, mogą służyć do wykrywania i interpretacji zachowań klientów oglądających towar w sklepie w sposób podobny do działania „ciasteczek” internetowych. iBeacon to nazwa niedrogich nadajników opartych na technologii Bluetooth, wykorzystywanych w systemach pozycjonowania w pomieszczeniach. Mogą one informować detalistę o obecności klientów z urządzeniami mobilnymi.

Połączenie nadajników Bluetooth z technologią bezprzewodową oznacza, że inteligentne urządzenie klienta może być wykryte, kiedy przybywa do sklepu lub opuszcza go, oraz monitorowane dzięki utworzonym w sklepie strefom opartym na punktach dostępowych Wi-Fi. Taka kombinacja pozwala na precyzyjne śledzenie drogi klienta po sali sprzedaży z dokładnością, w razie potrzeby, do jednego metra. Korzystając z tej technologii, sklepy mogą nawet zobaczyć, gdzie i na jak długo klient się zatrzymał, aby obejrzeć towar, a następnie ustalić, jakich produktów klient szuka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH