Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O ponad 20 proc. spadły przychody właściciela restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło

  • Autor: portalspozywczy.pl / PR
  • Data: 18-05-2010, 10:46
O ponad 20 proc. spadły przychody właściciela restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło

Skonsolidowane przychody Sfinks Polska wyniosły 38 mln zł w pierwszym kwartale 2010 r. w porównaniu do 47,8 mln zł przed rokiem. Jednocześnie spółka zakończyła kwartał stratą z działalności operacyjnej w wysokości 6,1 mln zł oraz stratą netto na poziomie 9,1 mln zł.

- Zgodnie z zapowiedziami bieżący rok będzie jeszcze przebiegał pod hasłem działań naprawczych i przygotowania spółki do rozwoju, co ma również swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Dlatego istotnymi celami, jakie stawiamy sobie na ten rok, jest utrzymanie rocznej sprzedaży na poziomie ubiegłego roku i zapewnienie rentowności wszystkich naszych restauracji. W tym kwartale nie pomogła nam też przeciągająca się zima, która zaciążyła na wynikach naszych i całej branży. Przy prowadzonych w tym okresie zmianach wewnątrz sieci nasze możliwości niwelowania tego wpływu były bardzo ograniczone. Trzeba też pamiętać, że w analogicznym okresie roku ubiegłego grupa była bogatsza o kilka kluczowych restauracji, co dodatkowo zaważyło na ujemnej dynamice kwartalnych przychodów - komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska.

- Wyniki pierwszego kwartału są zgodne z naszymi przewidywaniami i nie wpływają na zmianę zaprezentowanej strategii. Kontynuujemy rozwój w segmencie casual dining, a jednocześnie przygotowujemy się do wprowadzenia konceptu express, który będzie intensywnie rozwijany w kolejnym roku. Wtedy też oczekujemy dodatniego wskaźnika EBITDA i przekroczenia rekordowego poziomu przychodów z 2008 roku - dodaje Mariola Krawiec-Rzeszotek.

Strategia Sfinks Polska zakłada rozwój spółki w oparciu o pełnowymiarowe restauracje działające w segmencie casual dining, których oferta zostanie poszerzona o posiłki na wynos, usługi dowozu dań do domów i biur oraz usługi cateringowe. Ponadto, wprowadzone zostaną restauracje typu express działające w segmencie fast casual dining bazujące na menu Sphinx i WOOK. Na bazie rozwoju tych marek Sfinks ma zarządzać ponad 250 restauracjami w 2011 roku, a w 2014 - ponad 290. Skonsolidowane przygody mają osiągnąć 250 mln zł w 2011 r. i 450 mln zł w 2014 r., przy EBITDA wynoszącej odpowiednio 12 mln zł i 45 mln zł.

Sfinks Polska zarządza obecnie 111 restauracjami, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH