REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

O ponad 20 proc. spadły przychody właściciela restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło

  • Autor: portalspozywczy.pl / PR
  • Data: 18-05-2010, 10:46
O ponad 20 proc. spadły przychody właściciela restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło

Skonsolidowane przychody Sfinks Polska wyniosły 38 mln zł w pierwszym kwartale 2010 r. w porównaniu do 47,8 mln zł przed rokiem. Jednocześnie spółka zakończyła kwartał stratą z działalności operacyjnej w wysokości 6,1 mln zł oraz stratą netto na poziomie 9,1 mln zł.

REKLAMA

- Zgodnie z zapowiedziami bieżący rok będzie jeszcze przebiegał pod hasłem działań naprawczych i przygotowania spółki do rozwoju, co ma również swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Dlatego istotnymi celami, jakie stawiamy sobie na ten rok, jest utrzymanie rocznej sprzedaży na poziomie ubiegłego roku i zapewnienie rentowności wszystkich naszych restauracji. W tym kwartale nie pomogła nam też przeciągająca się zima, która zaciążyła na wynikach naszych i całej branży. Przy prowadzonych w tym okresie zmianach wewnątrz sieci nasze możliwości niwelowania tego wpływu były bardzo ograniczone. Trzeba też pamiętać, że w analogicznym okresie roku ubiegłego grupa była bogatsza o kilka kluczowych restauracji, co dodatkowo zaważyło na ujemnej dynamice kwartalnych przychodów - komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska.

- Wyniki pierwszego kwartału są zgodne z naszymi przewidywaniami i nie wpływają na zmianę zaprezentowanej strategii. Kontynuujemy rozwój w segmencie casual dining, a jednocześnie przygotowujemy się do wprowadzenia konceptu express, który będzie intensywnie rozwijany w kolejnym roku. Wtedy też oczekujemy dodatniego wskaźnika EBITDA i przekroczenia rekordowego poziomu przychodów z 2008 roku - dodaje Mariola Krawiec-Rzeszotek.

Strategia Sfinks Polska zakłada rozwój spółki w oparciu o pełnowymiarowe restauracje działające w segmencie casual dining, których oferta zostanie poszerzona o posiłki na wynos, usługi dowozu dań do domów i biur oraz usługi cateringowe. Ponadto, wprowadzone zostaną restauracje typu express działające w segmencie fast casual dining bazujące na menu Sphinx i WOOK. Na bazie rozwoju tych marek Sfinks ma zarządzać ponad 250 restauracjami w 2011 roku, a w 2014 - ponad 290. Skonsolidowane przygody mają osiągnąć 250 mln zł w 2011 r. i 450 mln zł w 2014 r., przy EBITDA wynoszącej odpowiednio 12 mln zł i 45 mln zł.

Sfinks Polska zarządza obecnie 111 restauracjami, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH