REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

O sukcesie decyduje kadra, produkt, strategia i elastyczność

  • Autor: PAP
  • Data: 10-09-2014, 14:02

Jeśli firma chce osiągnąć sukces na globalnym rynku, musi posiadać wysoce wykwalifikowaną kadrę menadżerską, zawansowany produkt, właściwą strategię i elastyczność biznesową - przekonywali w środę uczestnicy debaty poświęconej globalnej ekspansji firm.

REKLAMA

Uczestniczący w organizowanej przez think tank "Poland, Go Global!" debacie Tomasz Czechowicz, Managing Partner w MCI Managemenet przekonywał, że ekspansja firmy wymaga kadry menedżerskiej, która ma lepsze umiejętności, niż w przypadku ekspansji na rynku krajowym. "Pewnie inaczej to wygląda w przypadku firm internetowych, bo tu o sukcesie może decydować technologia, więc czynnik przypadku ma większy udział" - powiedział.

Podobnego zdania był prezes RADWAG Wagi Elektroniczne Witold Lewandowski. Przekonywał, że łatwo osiągnąć sukces na globalnym rynku, jeśli produkt jest dobry i zaawansowany, ale wymaga to bardzo profesjonalnej kadry, zarówno ze strony firmy jak i jej partnerów. "To już zaczyna być wyzwaniem z punktu widzenia organizacyjnego i finansowego" - mówił.

Zdaniem przewodniczącego rady nadzorczej Selena FM Krzysztofa Domareckiego, należy pamiętać, że o sukcesie globalnym nie decyduje jeden czynnik, a jest ich kilka. "Na pewno zespół jest ważny. W Polsce mamy ten problem, że zespoły tworzymy mniej niż 25 lat. Jeśli porównamy konkurencyjność kadry menadżerskiej Polski z kadrą menadżerską w Europie Zachodniej, to na zachodzie jest lepiej" - powiedział.

"Do tych elementów, ludzie i produkt, dodałbym właściwą strategię, która musi być nieustannie modyfikowana i dostosowana do właściwego otoczenia rynkowego" - powiedział i podkreślił, że zna kilka dobrych produktów, które się nie obroniły, bo nie miały właściwej strategii.

Prezes Integer.pl Rafał Brzoska przekonywał, że oprócz strategii ważna jest też elastyczność biznesowa. "To jest coś, co wiele firm gubi w ich strategii - ślepa wiara, że powielanie tego samego modelu biznesowego przyniesie sukces w wielu krajach. Tak nie jest. Ważne jest dostosowanie produktu do rynku, który w każdym kraju jest trochę inny. Organizacje, które mają zdolność do szybkiej adaptacji, mają szanse wygrać" - powiedział.

Prowadzący debatę prof. Krzysztof Rybiński pytał uczestników o bariery, z jakimi spotykają się przedsiębiorcy na zagranicznych rynkach. Lewandowski wskazał, że podstawowym problemem jest ochrona własności intelektualnej i kwestia patentów, ponieważ dzięki odpowiednim regulacjom ochronnym można konkurować z innymi firmami w tej kwestii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH