Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O sukcesie decyduje kadra, produkt, strategia i elastyczność

  • Autor: PAP
  • Data: 10-09-2014, 14:02

Jeśli firma chce osiągnąć sukces na globalnym rynku, musi posiadać wysoce wykwalifikowaną kadrę menadżerską, zawansowany produkt, właściwą strategię i elastyczność biznesową - przekonywali w środę uczestnicy debaty poświęconej globalnej ekspansji firm.

Uczestniczący w organizowanej przez think tank "Poland, Go Global!" debacie Tomasz Czechowicz, Managing Partner w MCI Managemenet przekonywał, że ekspansja firmy wymaga kadry menedżerskiej, która ma lepsze umiejętności, niż w przypadku ekspansji na rynku krajowym. "Pewnie inaczej to wygląda w przypadku firm internetowych, bo tu o sukcesie może decydować technologia, więc czynnik przypadku ma większy udział" - powiedział.

Podobnego zdania był prezes RADWAG Wagi Elektroniczne Witold Lewandowski. Przekonywał, że łatwo osiągnąć sukces na globalnym rynku, jeśli produkt jest dobry i zaawansowany, ale wymaga to bardzo profesjonalnej kadry, zarówno ze strony firmy jak i jej partnerów. "To już zaczyna być wyzwaniem z punktu widzenia organizacyjnego i finansowego" - mówił.

Zdaniem przewodniczącego rady nadzorczej Selena FM Krzysztofa Domareckiego, należy pamiętać, że o sukcesie globalnym nie decyduje jeden czynnik, a jest ich kilka. "Na pewno zespół jest ważny. W Polsce mamy ten problem, że zespoły tworzymy mniej niż 25 lat. Jeśli porównamy konkurencyjność kadry menadżerskiej Polski z kadrą menadżerską w Europie Zachodniej, to na zachodzie jest lepiej" - powiedział.

"Do tych elementów, ludzie i produkt, dodałbym właściwą strategię, która musi być nieustannie modyfikowana i dostosowana do właściwego otoczenia rynkowego" - powiedział i podkreślił, że zna kilka dobrych produktów, które się nie obroniły, bo nie miały właściwej strategii.

Prezes Integer.pl Rafał Brzoska przekonywał, że oprócz strategii ważna jest też elastyczność biznesowa. "To jest coś, co wiele firm gubi w ich strategii - ślepa wiara, że powielanie tego samego modelu biznesowego przyniesie sukces w wielu krajach. Tak nie jest. Ważne jest dostosowanie produktu do rynku, który w każdym kraju jest trochę inny. Organizacje, które mają zdolność do szybkiej adaptacji, mają szanse wygrać" - powiedział.

Prowadzący debatę prof. Krzysztof Rybiński pytał uczestników o bariery, z jakimi spotykają się przedsiębiorcy na zagranicznych rynkach. Lewandowski wskazał, że podstawowym problemem jest ochrona własności intelektualnej i kwestia patentów, ponieważ dzięki odpowiednim regulacjom ochronnym można konkurować z innymi firmami w tej kwestii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.