Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Obecność sieci handlowych w mediach społecznościowych to ciągłe zarządzanie kryzysem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-12-2017, 15:19
Obecność sieci handlowych w mediach społecznościowych to ciągłe zarządzanie kryzysem
Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot. Fot. PTWP

Media społecznościowe pozwalają sieciom handlowym skutecznie łączyć rozwiązania mediowe, contentowe i komunikacyjne w taki sposób, który buduje całościowe doświadczenie konsumenta z marką i oferowanymi produktami - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot.

- Wraz z rosnącym napięciem okołoświątecznym, kolejkami w sklepach i tłumami w centach handlowych, do podobnych napięć dochodzi także w kanałach social media sieci handlowych. Zarówno zadowoleni, a przede wszystkim niezadowoleni klienci szukają ujścia świątecznych emocji nie tylko przy kasie (za długie kolejki), półkach z promocyjnymi produktami (bo ktoś nam zabrał ostatni produkt, na który polowaliśmy), ale także poprzez skargi i żale (słuszne lub nie) na to, co zostało kupione w tych sieciach - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot.

- Social media od samego początku stały się miejscem, gdzie można było poskarżyć się na firmę i jej wytwory. Wiedzą o tym doskonale banki i firmy telekomunikacyjne, których obecność w sieciach społecznościowych to ciągłe zarządzanie kryzysem i różnymi wpadkami. A social media nadają się do tego znakomicie. Zarówno do zarządzania emocjami swoich klientów, ale także w szerszym kontekście firmą i jej wizerunkiem. Plotka, która pojawi się w social media na temat kondycji lub planów firmy, potrafi zachwiać notowaniami, nadszarpnąć reputację firmy - dodaje.

Jego zdaniem nie zmienia to jednak faktu, że social media są niezwykle istotnym kanałem komunikacji dla sieci handlowych. - Oczywiście nadal prym wiedzie reklama TV, radio oraz często bagatelizowana gazetka (papierowa lub też w wersji elektronicznej), jednak to social media pozwalają nie tylko promować ofertę, ale także rozbudowywać historię dookoła marki, oferowanych produktów - mówi ekspert.

- Dzięki social media, sieci handlowe mogą oferować konsumentowi nie tylko dobry produkt w rozsądnej cenie, ale także podpowiedzi, jak z kawałka mięsa wyczarować prawdziwe cudo, które zasmakuje całej rodzinie i zaskoczy największych smakoszy - dodaje.

- Rola social media w sieciach handlowych rośnie, a jest to bezpośrednio związane z rozwojem e-handlu, ponieważ social media to nie tylko komunikacja marketingowa dookoła marki i oferty. Social media to także rozwiązanie mediowe i generujące ruch do e-sklepu. A co najważniejsze - pozwalają skutecznie łączyć rozwiązania mediowe, contentowe i komunikacyjne w taki sposób, który buduje całościowe doświadczenie konsumenta z marką i oferowanymi produktami. Przeprowadza go płynnie przez cały lejek zakupowy i pomaga sfinalizować transakcję w e-kasie - podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 524) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH