Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Obecność sieci handlowych w mediach społecznościowych to ciągłe zarządzanie kryzysem

Media społecznościowe pozwalają sieciom handlowym skutecznie łączyć rozwiązania mediowe, contentowe i komunikacyjne w taki sposób, który buduje całościowe doświadczenie konsumenta z marką i oferowanymi produktami - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot.

Obecność sieci handlowych w mediach społecznościowych to ciągłe zarządzanie kryzysem
Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot. Fot. PTWP

- Wraz z rosnącym napięciem okołoświątecznym, kolejkami w sklepach i tłumami w centach handlowych, do podobnych napięć dochodzi także w kanałach social media sieci handlowych. Zarówno zadowoleni, a przede wszystkim niezadowoleni klienci szukają ujścia świątecznych emocji nie tylko przy kasie (za długie kolejki), półkach z promocyjnymi produktami (bo ktoś nam zabrał ostatni produkt, na który polowaliśmy), ale także poprzez skargi i żale (słuszne lub nie) na to, co zostało kupione w tych sieciach - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot.

- Social media od samego początku stały się miejscem, gdzie można było poskarżyć się na firmę i jej wytwory. Wiedzą o tym doskonale banki i firmy telekomunikacyjne, których obecność w sieciach społecznościowych to ciągłe zarządzanie kryzysem i różnymi wpadkami. A social media nadają się do tego znakomicie. Zarówno do zarządzania emocjami swoich klientów, ale także w szerszym kontekście firmą i jej wizerunkiem. Plotka, która pojawi się w social media na temat kondycji lub planów firmy, potrafi zachwiać notowaniami, nadszarpnąć reputację firmy - dodaje.

Jego zdaniem nie zmienia to jednak faktu, że social media są niezwykle istotnym kanałem komunikacji dla sieci handlowych. - Oczywiście nadal prym wiedzie reklama TV, radio oraz często bagatelizowana gazetka (papierowa lub też w wersji elektronicznej), jednak to social media pozwalają nie tylko promować ofertę, ale także rozbudowywać historię dookoła marki, oferowanych produktów - mówi ekspert.

- Dzięki social media, sieci handlowe mogą oferować konsumentowi nie tylko dobry produkt w rozsądnej cenie, ale także podpowiedzi, jak z kawałka mięsa wyczarować prawdziwe cudo, które zasmakuje całej rodzinie i zaskoczy największych smakoszy - dodaje.

- Rola social media w sieciach handlowych rośnie, a jest to bezpośrednio związane z rozwojem e-handlu, ponieważ social media to nie tylko komunikacja marketingowa dookoła marki i oferty. Social media to także rozwiązanie mediowe i generujące ruch do e-sklepu. A co najważniejsze - pozwalają skutecznie łączyć rozwiązania mediowe, contentowe i komunikacyjne w taki sposób, który buduje całościowe doświadczenie konsumenta z marką i oferowanymi produktami. Przeprowadza go płynnie przez cały lejek zakupowy i pomaga sfinalizować transakcję w e-kasie - podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.