REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Obecność w e-commerce opłaca się nawet, gdy nie przynosi zysków

  • Autor: PJ, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2015, 15:28
Obecność w e-commerce opłaca się nawet, gdy nie przynosi zysków

Nie wszystkie spośród największych w Polsce sieci handlowych prowadzą sprzedaż żywności przez internet. Własnego e-sklepu wciąż nie posiadają m.in. Carrefour czy Biedronka. Powszechnie wiadomo, że choć e-sprzedaż generuje z roku na rok coraz większe przychody, to i tak sieci handlowe w większości przypadków dopłacają do obecności w tym kanale. Jak przekonuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, obecność w e-commerce opłaca się jednak sieciom handlowym nawet wówczas, gdy nie generuje zysku.

REKLAMA

- Postrzeganie rozwoju e-commerce jako osobnego bytu w stosunku do sklepu stacjonarnego jest z gruntu niepoprawne. Sieci handlowe muszą dostosować się do konsumenta, który dokonuje u nich zakupów i dawać mu te kanały komunikacji i sprzedaży, których on od nich oczekuje. Wiele badań przeprowadzonych w USA w branży retail udowodniło, że tam, gdzie mamy do czynienia z multichannelingiem, spółki jako całe rosną wartościowo. Tam, gdzie tego nie ma, wartość firm maleje. Jest też mnóstwo dowodów na to, że konsument, który kupuje wielokanałowo, wydaje w sieci generalnie więcej pieniędzy. Z liczbami się nie dyskutuje - tłumaczy Justyna Skorupska.

Jak zauważa przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, jednym z najczęstszych błędów, popełnianych już u podstaw, jest rozdzielanie biznesu e-commerce od pozostałych. - Trzeba patrzeć na synergie różnych kanałów sprzedaży i na rozwój całego przedsiębiorstwa i raczej zastanowić się nad tym, co będzie za 2-3 lata, jeżeli my tego kanału e-commerce nie będziemy mieli. Czyli ilu klientów stracimy, ilu od nas odejdzie do konkurencji, bo zechce kupić coś za pomocą internetu - uważa Skorupska.

Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej zwraca również uwagę na to, że niektóre firmy wciąż traktują obecność w handlu internetowym jako coś, co trzeba robić "za karę".

- W zarządach niektórych firm istnieje problem mentalnościowy. One nie rozumieją kanału e-commerce, który okazuje się dla nich zbyt dynamiczny, zbyt szybko się zmienia, sprawia, że konieczna jest transformacja przedsiębiorstwa, zmiana wielu procesów i procedur. Tymczasem osoby zasiadające w zarządach firm świetnie znają się na prowadzeniu biznesu i handlu i tak naprawdę wystarczy im tylko dostarczyć wiedzę na temat tego, co się dzieje w wirtualnym świecie, a one to zrozumieją - powiedziała Skorupska. Jak dodała, zna przypadki, gdy prezesi dużych firm retailowych przyznawali się do błędu, jakim było początkowe zaniedbanie kanału e-commerce, a teraz przeznaczają największe nakłady inwestycyjne właśnie na ten cel.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wojtexxx 13-03-2015, 11:28:
Też postanowiłem działać w ecommerce. Na start kupiłem 10 domen w hrd.pl. To hurtownia także udało mi się trochę zaoszczędzić przy zakupie w hurcie niż w detalu.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 874) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 779 988)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH