Obniżka ceny najskuteczniejszą formą promocji
Dla Polaków najciekawszą formą promocji jest obniżenie ceny produktu, zaś do wzięcia udziału w konkursie zachęca ich gwarancja otrzymania nawet drobnej nagrody - wynika z badania OMD.
Blisko 60 proc. badanych przyznało, że najbardziej interesującym rodzajem promocji jest obniżka ceny produktu. Co piąty konsument podziela opinię, iż większa ilość produktu w tej samej cenie jest bardziej zachęcająca niż niższa cena, natomiast dla co dziesiątego Polaka najbardziej interesujący jest upominek dołączony do zakupu.
Jeśli chodzi o organizowane przez producentów konkursy mające zachęcić konsumentów do zakupu ich towarów bądź usług, dla 40 proc. respondentów najbardziej atrakcyjne są te z nagrodami, nawet małymi i symbolicznymi, ale dla każdego kupującego. Odsetek kobiet doceniających konkursy typu "nagroda gwarantowana" jest znacznie większy niż mężczyzn (47 proc. vs 33 proc.).
Blisko połowa badanych wybrałaby udział w konkursie, w którym bezzwłocznie uzyskuje się informację o ewentualnej wygranej, dzięki wiadomości ukrytej w opakowaniu produktu. Polaków mogą zainteresować również wymagające zaangażowania formy konkursów, takie jak wysłanie przez internet kodu z opakowania (26 proc.), czy zbieranie opakowań do zostawienia w sklepie (11 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone przez dział badań domu mediowego OMD metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 500 polskich internautów.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!