REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Obroty Grupy Muszkieterów wzrosły o 5,6 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2013, 10:53
Obroty Grupy Muszkieterów wzrosły o 5,6 proc.

W zeszłym roku Grupa Muszkieterów osiągnęła obroty na poziomie 39,1 miliardów euro, a tym samym wzrost o 5,6 proc.

REKLAMA

W 2012 r. obroty Grupy Muszkieterów wzrosły o 5,6 proc., a w ciągu trzech lat zanotowano wzrost o 15 proc. Sieć Intermarché zanotowała we Francji wzrost o 7,4 proc. (bez stacji paliw), co w sektorze spożywczym przełożyło się na zwiększenie udziału w rynku o + 0,7 punktu procentowego. Łącznie sieć Intermarché osiągnęła udziały w rynku na poziomie 14 proc. Zakłady przemysłowe Grupy Muszkieterów zanotowały wzrost na rekordowym poziomie: 7,8 proc.

Muszkieterowie w 2013 r. nadal będą dążyć do zapewnienia niskich cen przez cały rok, kontynuowania polityki innowacyjności i polityki usługowej, zdobywania nowych powierzchni i specjalistycznego doświadczenia w zakresie dystrybucji i przemysłu.

Grupa Muszkieterów to niemalże 3000 niezależnych przedsiębiorców i ponad 3500 punktów sprzedaży w Europie w ramach sześciu sieci (Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Roady i Poivre Rouge). Grupa posiada również 60 fabryk, głównie w sektorze rolno-spożywczym, mieszczących się na terenie Francji oraz flotę składającą się z 17 kutrów rybackich.

- W trudnym kontekście ekonomicznym, rok 2012 był pomyślnym czasem dla naszych przedsiębiorców i pracowników, dobre wyniki osiągnęliśmy zwłaszcza w sektorze spożywczym we Francji. Dzięki temu możemy potwierdzić dzisiaj trwałość naszego wyjątkowego modelu, który z pewnością przyczynił się sukcesu zaobserwowanego w ciągu ostatnich miesięcy. Jesteśmy przygotowani do podjęcia kolejnych działań, naszym zamiarem jest kontynuowanie tendencji wzrostowej w 2013 r. - powiedział Jean-Pierre Meunier, prezes spółki cywilnej Muszkieterów.

W Europie, Intermarché i Netto osiągnęły odpowiednio obroty na poziomie 32,885 miliardów euro i 24,262 miliardów euro nie wliczając stacji paliw, co daje wzrost o 6,5 proc. We Francji, Intermarché zanotowało bardzo dobry wynik + 7,4 proc. (bez stacji paliw) dzięki czemu w 2012 r. uzyskano dodatkowe 0.7 punktu procentowego udziałów w rynku osiągając tym samym udziały w rynku na poziomie 14 proc. Jest to sytuacja wcześniej niespotykana, będąca wynikiem ofensywnej strategii skupiającej się zarówno na polityce cenowej, asortymencie jak i na usługach oferowanych klientom. W sumie, a przestrzeni ostatnich trzech lat obroty sieci spożywczej wzrosły we Francji o 15 proc.

W roku 2013, Intermarché zamierza kontynuować tendencję wzrostową dzięki coraz bogatszym gamom dostosowanym do poszczególnych konceptów sklepów, proponując kampanie promocyjne o szerokim zasięgu, dostosowane do lokalnych warunków, wprowadzając 1500 dodatkowych pozycji asortymentowych i poprzez rozwój e-handlu oraz konceptu Drive.

Dzięki obrotom na poziomie 2,167 miliarda euro, Bricomarché i Brico Cash wpisują się w tendencje zaobserwowane na stabilnym rynku w 2012 r. We Francji Bricomarché posiada 10,3 proc. udziałów w rynku, a w Polsce odnotowuje znaczny wzrost (+10,8 proc.). W 2013 r. Bricomarché odnowi ofertę i zasady merchandisingowe, proponując dzięki temu ofertę dostosowaną do potrzeb klientów każdego sklepu. Z kolei Brico Cash, sieć w niewielkim jeszcze stopniu obecna na terenie Francji, kontynuuje rozwój i realizuje + 23,8 proc. dla zmiennej powierzchni sprzedaży.

Sieć Roady (157 centrów obsługi samochodów) prowadząca działalność w sektorze motoryzacyjnym osiąga obroty na poziomie 249 milionów euro na odnotowującym spadek rynku części zamiennych. W 2013 r. sieć stawia na strategię szytą na miarę i na jakość oferowanych usług budując kampanię komunikacyjną w oparciu o zaangażowanie właścicieli punktów sprzedaży Roady.

Dzięki obrotom na poziomie 72 milionów euro, restauracje Poivre Rouge zrealizowały zakładane plany. Od czasu przekształcenia pierwszych Restaumarché w Poivre Rouge, restauracje te odnotowują spektakularny wzrost - w 2012 r. +14,5 proc. W roku 2013, Poivre Rouge wprowadzi nowy typ budynku, który z czasem powinien zostać zaadaptowany we wszystkich restauracjach.

Muszkieterowie zajmują dzisiaj 11. miejsce we francuskim przemyśle rolno-spożywczym i są pierwszym producentem artykułów marki własnej. Grupa posiada 60 fabryk znajdujących się we Francji, które zatrudniają niemalże 10 000 pracowników realizując obroty na poziomie 3,5 miliarda euro i osiągając silny wzrost (+ 7,8 proc.). W ciągu 4 lat wzrost zakładów produkcyjnych Grupy Muszkieterów osiągnął niemalże +24 proc.

Muszkieterowie stawiają przed sobą kolejne wyzwania: do 2015 roku zakłady produkcyjne mają osiągnąć 4 miliardy euro obrotów i stać się tym samym 5. graczem we francuskim przemyśle rolno-spożywczym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH