Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Obroty Grupy Muszkieterów wzrosły o 5,6 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2013, 10:53
Obroty Grupy Muszkieterów wzrosły o 5,6 proc.

W zeszłym roku Grupa Muszkieterów osiągnęła obroty na poziomie 39,1 miliardów euro, a tym samym wzrost o 5,6 proc.

W 2012 r. obroty Grupy Muszkieterów wzrosły o 5,6 proc., a w ciągu trzech lat zanotowano wzrost o 15 proc. Sieć Intermarché zanotowała we Francji wzrost o 7,4 proc. (bez stacji paliw), co w sektorze spożywczym przełożyło się na zwiększenie udziału w rynku o + 0,7 punktu procentowego. Łącznie sieć Intermarché osiągnęła udziały w rynku na poziomie 14 proc. Zakłady przemysłowe Grupy Muszkieterów zanotowały wzrost na rekordowym poziomie: 7,8 proc.

Muszkieterowie w 2013 r. nadal będą dążyć do zapewnienia niskich cen przez cały rok, kontynuowania polityki innowacyjności i polityki usługowej, zdobywania nowych powierzchni i specjalistycznego doświadczenia w zakresie dystrybucji i przemysłu.

Grupa Muszkieterów to niemalże 3000 niezależnych przedsiębiorców i ponad 3500 punktów sprzedaży w Europie w ramach sześciu sieci (Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Roady i Poivre Rouge). Grupa posiada również 60 fabryk, głównie w sektorze rolno-spożywczym, mieszczących się na terenie Francji oraz flotę składającą się z 17 kutrów rybackich.

- W trudnym kontekście ekonomicznym, rok 2012 był pomyślnym czasem dla naszych przedsiębiorców i pracowników, dobre wyniki osiągnęliśmy zwłaszcza w sektorze spożywczym we Francji. Dzięki temu możemy potwierdzić dzisiaj trwałość naszego wyjątkowego modelu, który z pewnością przyczynił się sukcesu zaobserwowanego w ciągu ostatnich miesięcy. Jesteśmy przygotowani do podjęcia kolejnych działań, naszym zamiarem jest kontynuowanie tendencji wzrostowej w 2013 r. - powiedział Jean-Pierre Meunier, prezes spółki cywilnej Muszkieterów.

W Europie, Intermarché i Netto osiągnęły odpowiednio obroty na poziomie 32,885 miliardów euro i 24,262 miliardów euro nie wliczając stacji paliw, co daje wzrost o 6,5 proc. We Francji, Intermarché zanotowało bardzo dobry wynik + 7,4 proc. (bez stacji paliw) dzięki czemu w 2012 r. uzyskano dodatkowe 0.7 punktu procentowego udziałów w rynku osiągając tym samym udziały w rynku na poziomie 14 proc. Jest to sytuacja wcześniej niespotykana, będąca wynikiem ofensywnej strategii skupiającej się zarówno na polityce cenowej, asortymencie jak i na usługach oferowanych klientom. W sumie, a przestrzeni ostatnich trzech lat obroty sieci spożywczej wzrosły we Francji o 15 proc.

W roku 2013, Intermarché zamierza kontynuować tendencję wzrostową dzięki coraz bogatszym gamom dostosowanym do poszczególnych konceptów sklepów, proponując kampanie promocyjne o szerokim zasięgu, dostosowane do lokalnych warunków, wprowadzając 1500 dodatkowych pozycji asortymentowych i poprzez rozwój e-handlu oraz konceptu Drive.

Dzięki obrotom na poziomie 2,167 miliarda euro, Bricomarché i Brico Cash wpisują się w tendencje zaobserwowane na stabilnym rynku w 2012 r. We Francji Bricomarché posiada 10,3 proc. udziałów w rynku, a w Polsce odnotowuje znaczny wzrost (+10,8 proc.). W 2013 r. Bricomarché odnowi ofertę i zasady merchandisingowe, proponując dzięki temu ofertę dostosowaną do potrzeb klientów każdego sklepu. Z kolei Brico Cash, sieć w niewielkim jeszcze stopniu obecna na terenie Francji, kontynuuje rozwój i realizuje + 23,8 proc. dla zmiennej powierzchni sprzedaży.

Sieć Roady (157 centrów obsługi samochodów) prowadząca działalność w sektorze motoryzacyjnym osiąga obroty na poziomie 249 milionów euro na odnotowującym spadek rynku części zamiennych. W 2013 r. sieć stawia na strategię szytą na miarę i na jakość oferowanych usług budując kampanię komunikacyjną w oparciu o zaangażowanie właścicieli punktów sprzedaży Roady.

Dzięki obrotom na poziomie 72 milionów euro, restauracje Poivre Rouge zrealizowały zakładane plany. Od czasu przekształcenia pierwszych Restaumarché w Poivre Rouge, restauracje te odnotowują spektakularny wzrost - w 2012 r. +14,5 proc. W roku 2013, Poivre Rouge wprowadzi nowy typ budynku, który z czasem powinien zostać zaadaptowany we wszystkich restauracjach.

Muszkieterowie zajmują dzisiaj 11. miejsce we francuskim przemyśle rolno-spożywczym i są pierwszym producentem artykułów marki własnej. Grupa posiada 60 fabryk znajdujących się we Francji, które zatrudniają niemalże 10 000 pracowników realizując obroty na poziomie 3,5 miliarda euro i osiągając silny wzrost (+ 7,8 proc.). W ciągu 4 lat wzrost zakładów produkcyjnych Grupy Muszkieterów osiągnął niemalże +24 proc.

Muszkieterowie stawiają przed sobą kolejne wyzwania: do 2015 roku zakłady produkcyjne mają osiągnąć 4 miliardy euro obrotów i stać się tym samym 5. graczem we francuskim przemyśle rolno-spożywczym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH