Od 1,5 roku w Polsce zakupy grupowe odnoszą sukcesy
Tegoroczna jesień daje okazję do podsumowań rynku zakupów grupowych. 11 listopada miną 3 lata od powstania największego serwisu tego typu na świecie. W październiku obchodziliśmy zaś 1,5 roku rynku w Polsce, liczonego od momentu powstania Grupera - pierwszego portalu grupowych zakupów w kraju. Okres ten to czas gwałtownych zmian i ostrej rywalizacji, ogólnie można go jednak podsumować dwoma słowami: sukces i rywalizacja.
Udany debiut Groupona na amerykańskiej giełdzie potwierdził to, co można było zaobserwować już dawno - zakupy grupowe w ciągu zaledwie 3 lat całkowicie zrewolucjonizowały myślenie o sprzedaży internetowej na świecie, sprawiając, że miliony użytkowników stale śledzą oferty i dokonują realnych zakupów w sieci. Stało się tak także w Polsce.
Pierwszy na polskim rynku zakupów grupowych pojawił się Gruper, dostarczając internautom możliwości skorzystania z różnorodnych i atrakcyjnych ofert, objętych niespotykanymi dotąd wysokimi rabatami cenowymi. Tuż po nim pojawił się Groupon i kolejni, mniejsi, gracze. Serwis GoDealla informuje, że obecnie w Polsce działa około 100 portali grupowych zakupów. Jak wynika z zestawienia najpopularniejszych witryn internetowych Megapanel przygotowanego przez PBI/Gemius, w sierpniu br. użytkownikami tylko 3 największych serwisów zakupów grupowych w Polsce było już ponad 6 mln Internautów. Wciąż jednak główna rywalizacja rozgrywa się pomiędzy dwoma największymi portalami, które rozpoczęły działalność jako pierwsze - Grouponem i Gruperem. Serwisy te kontrolują razem około 80% rynku.
Liderami są te portale, które mogą pochwalić się największą liczbą i najwyższą wartością transakcji generowanych przez aktywnych użytkowników. To konkretny, najważniejszy miernik jakości oferty oraz zdolności każdego serwisu zakupów grupowych do pozyskania realnych klientów - mówi Tomasz Dalach, współzałożyciel i Prezes Zarządu firmy Gruper. - Kluczowe czynniki wpływające na efekty działania portalu na rynku to systematyczne rozszerzanie portfolio towarów i usług dostępnych w serwisie i dbanie o najwyższą jakość prezentowanych ofert - dodaje.
Jak wynika z wewnętrznych statystyk prowadzonych przez firmę Gruper dystans pomiędzy amerykańskim serwisem a jego polskim rywalem sukcesywnie się zmniejsza.
Z początku Groupon kontrolował około 90% rynku. Dziś oceniam jego udział na około 55%, podczas gdy Gruper odnotował wzrost od 10% do 25% w chwili obecnej - mówi Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel i Członek Zarządu serwisu Gruper.pl.
Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez firmy ARC Rynek i Opinia oraz IRC Groupon i Gruper są najczęściej rozpoznawanymi portalami zakupów grupowych. Znajomość pierwszego z nich kształtuje się na poziomie 83%, z kolei Grupera rozpoznaje 54% Internautów. Co więcej, według zestawienia przygotowanego przez aplikację Napoleon dla Interaktywnie.com, we wrześniu br. rodzimy Gruper po raz pierwszy pozyskał więcej fanów na Facebooku niż jego największy konkurent (Gruper - 1665 fanów, a Groupon - 1155).
- Liczba osób zainteresowanych naszymi usługami stale rośnie - W tej chwili mogę powiedzieć, że nasza baza obejmuje ponad 1,5 użytkowników. Docieramy do nich poprzez nasz serwis, profil na Facebooku i blog. Obejmujemy swoją ofertą największą liczbę miast w Polsce, a klienci Grupera osiągnęli na początku listopada już prawie 120 milionów oszczędności - informuje Tomasz Dalach.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!